VENDIM
Nr.517, date 3.7.2003
PER MIRATIMIN E STRATEGJISE SE
ZHVILLIMIT TE TURIZMIT NE
SHQIPERI DERI NE VITIN 2012
Ne mbeshtetje te nenit 100 te Kushtetutes dhe te nenit 2 te ligjit
nr.7665, date 21.1.1993 "Per zhvillimin e zonave qe kane perparesi turizmin"
i ndryshuar, me propozimin e Ministrit te Rregullimit te Territorit dhe te Turizmit,
Keshilli i Ministrave
V E N D O S I:
1. Miratimin e strategjise se zhvillimit te turizmit ne Shqiperi deri ne
vitin 2012, e
cila i bashkelidhet ketij vendimi.
2. Vendimi nr.90, date 13.3.1993 i Keshillit te Ministrave "Per
miratimin e strategjise se zhvillimit te turizmit ne Shqiperi", shfuqizohet.
Ky vendim hyn ne fuqi pas botimit ne Fletoren Zyrtare.
1Hyrja
Kjo
strategji e sektorit te turizmit u realizua me mbeshtetjen teknike dhe
financiare
te Republikes Federale te Gjermanise, e perfaqesuar nga Ministria e
Bashkepunimit
dhe Zhvillimit Ekonomik. Ajo hartua ne bashkepunim ndermjet
Ministrise
se Rregullimit te Territorit dhe Turizmit dhe Organizmave konsulente
Agjensia
Gjermane e Bashkepunimit Teknik (GTZ) dhe ghh consult ltd.
(Wiesbadsen,
Gjermani).
Shqiperia
mund te zhvilloje imaxhin e saj si nje destinacion i ri turistik. Shembuj te zhvillimit
per kete qellim te logove me sllogane mund te jene:
“Shqiperia – sekreti i fundit i Europes!”
“Shqiperia – E juaja per tu zbuluar!”
Analiza
e potencialeve tregoi qe Shqiperia mund te perdore burimet e saj ne interes
te turizmit shume me teper se sa aktualisht.
Strategjia
e sektorit pershkruan konceptin strategjik te zhvillimit te turizmit duke dhene drejtimet
strategjike dhe zhvillimin e produkteve turistike qe Shqiperia te jete nje destinacion
turistik i ardhshem ne tregun turistik nderkombetar ne sjelljen e turisteve te huaj.
Terheqja e turisteve te huaj do te influencoje qe Shqiperia te shfrytezoje
kapacitetet turistike
per te garantuar nje perfitim maksimal nga futja e valutes se huaj dhe do te ndikoje
ne funksionimin e sektorit te turizmit ne Shqiperi me te njejtat parime me te
cilat funksionon
industria e turizmit ne bote.
Referuar
analizes se gjendjes, struktura e hoteleve ekzistuese ne Shqiperi (sidomos ne zonen
bregdetare) kryesisht i korrespondon kapacitetit deri ne 20 dhoma. Nga
kendveshtrimi
i marketingut te turizmit eshte e pamundur qe ato te terheqin grupe te medha
turistesh te organizuar ne paketa turistike nga operatoret perendimore.
Kapacitetet e
ketyre bizneseve kryesisht i pergjigjen kerkeses se nje klientele individuale
ose te grupeve
te vogla te turisteve. Kapacitetet e reja te akomodimit te rekomanduara per zhvillim
jane kalkuluar per te plotesuar kerkesen e tregjeve te huaj (pa kerkesen e shqiptareve
etnike) sipas parashikimit te neteqendrimeve si ne numrin e shteterve per strukture
akomoduese ashtu dhe standartet nderkombetare te kerkuara nga keto tregje. Gjithashtu
edhe zonat e sugjeruara per zhvillim te strukturave turistike i referohen kushteve
qe plotesojne keto zona per keto tregje dhe segmente turistike. Kerkesa
e turisteve vendas dhe e shqiptareve etnike (me banim jashte Shqiperise) do te plotesohet
nga kapacitetet ekzistuese dhe kapacitete te tjera te reja qe do te percaktohen me tej
dhe zhvillohen per plotesimin e kesaj kerkese.
Per
kete qellim drejtimet e parashtruara ne Strategji kerkojne te sigurojne qe
Shqiperia do
te
rrise ne maksimum potencialin e sektoreve dhe do te zhvilloje turizmin ne nje
menyre qe te
jete i qendrueshem ne kohe nga ana: kulturore, sociale, mjedisore dhe
ekonomike.
Ne kete
menyre strategjia e turizmit:
do te
ndihmoje sektorin te menaxhoje rritjen ne nje menyre qe te sigurohet qendrueshmeria
afat-gjate; do te
jape menyrat e menaxhimit te konflikteve nepermjet rritjes se zhvillimit te
turizmit dhe vlerave mjedisore, sociale dhe kulturore qe jane te rendesishme
per Shqiperine dhe vizitoret e saj; do te
jape strukturen e pershtateshme brenda se ciles investimet dhe perfitueshmeria
e industrise mund te lehtesohen dhe te rriten ne maksimum (pergjegjesi
dhe bashkepunim i qarte); do te
reduktoje mbivendosjet dhe boshlleqet brenda sektorit; do te
siguroje angazhim dhe financim per turizmin nga qeverisja qendrore dhe vendore; do te
beje me te lehte veprimin e operatoreve per te kryer biznes ne kete sektor; do te
siguroje integritet te drejtimeve strategjike dhe strategjive.
Ky
koncept strategjik do te zhvillohet me tej ne nje proces diskutimi ndermjet
sektoreve pergjegjes
te ceshtjeve te turizmit dhe hartimit nga ana e tyre te Planit te Veprimit. Plani i
Veprimit do te plotesohet ne terma te pergjegjesise, kohezgjatjes, vleresimeve te
peraferta te kostove dhe burimeve te financimit. Ceshtje
te ndryshme do te zhvillohen me tej, si p.sh. pershkrimi i detajuar i strategjive
per grupet e synuar te tregut turistik si ai i turizmit vendas ose turizmit te
biznesit. Pjesa
me e madhe e masave dhe veprimeve te nevojshme do te zhvillohen ne vazhdimesi
pergjate disa viteve me qellim qe te vleresohet rezultati i deshiruar. Te punuarit
se bashku i pjesemarresve te ndryshem ne sektorin e turizmit per te gjeneruar rezultat
ne procesin e zbatimit, vleresohet si vendimtar per rezultatin e zhvillimit. Ndryshimet
dhe zhvillimi i pritshem duhet te sigurojne qe sherbimet dhe produktet cilesore
te kerkuara nga turistet ofrohen ne interes te te gjitheve.
2 Parakushtet per zhvillimin e
turizmit
Me
qellim qe te arrihen objektivat dhe te realizohen aplikimi i strategjive te
nevojshme para-kushtet
e metejshme jane te nevojshme te plotesohen:
1.
Principet e Zhvillimit te Qendrueshem te Turizmit te pranohen ne te gjitha
nivelet.
Qendrueshmeria
ne kohe eshte nje faktor kryesor per zhvillimin e turizmit ne
Shqiperi. Vetem nje proçes zhvillimi miqesor ndaj mjedisit do te jete baza per nje
zhvillim te suksesshem ekonomik te turizmit.
2.
Infrastruktura baze
Infrastruktura
e kufizuar paraqet problem madhor per zhvillimin e shpejte te turizmit
ne shumicen e rajoneve te Shqiperise.
Aeroporti
kryesor nderkombetar i Rinasit prane Tiranes dhe Durresit duhet te ballafaqohet
me standartet nderkombetare. Eshte e nevojshme ngritja ne te ardhmen
e nje aeroporti ne pjesen jugore te Shqiperise per perdorim civil te fluturimeve
charter. Fluturimet charter vleresohen te nje rendesie te pakrahasueshme
per zhvillimin e tregut te turizmit nderkombetar ne te ardhmen.
Zhvillimi
i nje sistemi eficient i trajtimit te ujrave te zeza dhe mbeturinave eshte i
domosdoshem per te mbajtur te pasterta dhe atraktive zonat me interes
turistik dhe duke siguruar keshtu nje zhvillim te qendrueshem te turizmit.
Gjithashtu duhet permiresuar menaxhimi i mbeturinave te krijuara gjate
procesit ndertimor.
Lidhja
me rruge, furnizimi me uje dhe energji elektrike vleresohen gjithashtu ceshtje
te rendesishme me ndikim ne zhvillimin e turizmit.
3.
Sqarimi i pronesise mbi token dhe ndertimet
Sqarimi
sa me shpejt te jete e mundur i zgjidhjes ligjore te pronesise mbi token dhe
objektet ndertimore.
4.
Ligji dhe rregullore te turizmit ne nivel kombetar dhe rajonal
Hartimi
i nje ligji bashkohor te turizmit dhe rregulloreve shtese per
zhvillimin
e turizmit nga organizmat shteterore pergjegjes.
5.
Zbatimi i detyruar i ligjit
Zbatimi
i ligjit ekzistues eshte themelor per nje zhvillim te
qendrueshem te turizmit,
vecanerisht ne fushen e ndertimit ne ceshtje si ato te rregulloreve, lejeve
te ndertimit apo ate te ndotjeve.
6.
Pergjegjesi te qarta ne te gjitha nivelet per zhvillimin e turizmit
Percaktimi
i qarte i pergjegjesive per drejtorite e turizmit brenda ministrise si dhe te
Ministrive dhe Institucioneve te tjera qe kane lidhje me fushen e turizmit.
7.
Stabilitet rajonal dhe kombetar
8.
Sistemi i permiresuar i informacionit
Zhvillimi
efektiv i turizmit kerkon baze te plote informacioni te zhvillimit te ofertes
dhe kerkeses. Eshte e nevojshme organizimi i mbledhjes dhe analizimit
eficient i te dhenave te nevojshme sipas standarteve nderkombetare ne
nivel kombetar, rajonal dhe lokal.
9.
Angazhimi i sektorit Publik (shteteror) / Privat
Zhvillimi
i sektorit te turizmit duhet promovuar nepermjet sektorit shteteror, vecanerisht
ne fazen fillestare. Vleresohet i rendesishem koncentrimi i burimeve
te kufizuara ne disa zona te perzgjedhura me potencialet me te medha
turistike dhe qe kane raportin me te mire kosto / perfitime. Gjithashtu
sektori privat do te kete nevoje te angazhoje financime nese do te realizohen
perfitimet kryesore te turizmit. Ky financim do te kete nevoje me shume
se nje vit cikle financimi dhe do te kerkohen partneritete me te forta shtet /
privat nese financimi shteteror do te jete efektivisht
superior.
3 Strategjia afatgjate e turizmit
Per te
pritur rezultate konkrete eshte vleresuar qe drejtimet dhe veprimet e
paraqitura ne kete
strategji te mbulojne periudhen deri ne vitin 2012, periudhe e vleresuar
afatgjate per ndermarrjen
e masave te nevojshme e arritjen e rezultate.
3.1 Deklarimi i Politikes dhe
Vizioni 2012
Objektivat
kryesore makro-ekonomike te zhvillimit te sektorit te turizmit
jane:
te
gjenerohen vende pune dhe te ardhura te
pershpejtohet zhvillimi ekonomik dhe social kudo ne vend te
permiresohen kushtet e jeteses ne Shqiperi te
iniciohen aktivitete ekonomike te
krijohet nje imazh pozitiv i vendit ne arenen nderkombetare si destinacion turistik
te
rriten fitimet per shtetin ne monedhat e huaja dhe nga taksa e hyrjes te
zhvillohet nje turizem i qendrueshen ne kohe dhe miqesor me mjedisin
Turizmi
posedon potencial te shkelqyer si nje katalizator per rritje ekonomike dhe
prandaj
eshte nje sektor kyc ne nivelin makro-ekonomik. Industria eshte intensive ne krijimin
e fuqise punetore dhe nje burim kryesor i te ardhurave te qeverise. Ekzistojne rezultate
te rendesishme lidhjeje me sektoret e tjere si ndertimin, transportin,
furnizimet, bujqesine,
industrine ushqimore dhe ate te suvenireve.
Vizioni
i meposhtem formulon arritjet e deshiruara te se ardhmes se turizmit ne
Shqiperi. Ai
eshte i orientuar ne vitin 2012 per te sjelle ne kohen e tashme rezultatet e
deshiruara, shprehje
te arritjes se objektivave te vena ne strategji.
Vizioni
2012
Shqiperia
njihet si nje destinacion turistik ne bregdetin Mesdhe dhe ka nje pozicion
konkurues
ne tregun nderkombetar te turizmit.
Kontributi
i sektorit te turizmit ne GDP eshte i konsiderueshem.
Qendrueshmeria
dhe ndergjegjesimi per çeshtjet mjedisore jane pjesa kryesore e
strategjise
se zhvillimit te turizmit.
Per te
realizuar misionin per arritjen e vizionit te mesiperm, suksesi i kesaj
strategjie bazohet
ne partneritetin e aktoreve te sektorit te turizmit.
Misioni
i partnereve te turizmit pershkruhet si me poshte:
I
krijon mikpritje turisteve dhe per kete aresye e kupton mikpritjen
dhe cilesine
e larte te sherbimit si elementet me te rendesishem brenda produktit tutistik;
Mbron dhe madje zhvillon
mjedisin ne menyre aktive
Mbeshtet
trashegimine kulturore
Deklarimi
i misionit duhet te sherbeje si nje udherrefyes dhe inspirim per masat ne kete sektor.
Partneret e sektorit te turizmit duhet te sigurohen, qe vizioni do te
realizohet nepermjet
ko-ordinimit te strategjive individuale te biznesit.
Nga
vezhgimi dhe analiza e bere potencialit turistik te vendit dhe faktoreve te
tjere me ndikim
ne zhvillimin e turizmit ne Shqiperi, produktet kryesore turistike te
Shqiperise jane
tipet e meposhteme te turizmit:
1.
Turizmi i Diellit dhe Plazhit
2.
Turizmi i Interesit te Vecante
3.
Turizmi i Qendrave Urbane / Turizmi i Biznesit dhe i Konferencave
Per
realizimin e strategjise vleresohen tre principe udherrefyese:
Partneritetet
Ne
kushtet e ndryshimeve te shpejta te tregut, partneritetet ne nivelet
kombetar
dhe nderkombetare jane te nevojshme te jene te suksesshme me synimin
per te qene konkurues (“bashkepuno per te konkuruar”). Keto parteneritete
rezultojne me perfitim per te gjithe pjesemarresit e perfshire.
Cilesia
Vetem duke
ofruar ne menyre te vazhdueshme produktet e duhur te vleres dhe
cilesise se kerkuar per te plotesuar kerkesat e grupeve te synuar, Shqiperia
mund te konkuroje ne menyre te sukseseshme ne tregjet nderkombetere.
Burimet
njerezore
Njerezit
(punonjesit dhe sipermarresit) realizojne ndryshimin. Ata jane
burimi
me i vlefshem me qellim qe te kenaqin kerkesat e miqve (turisteve).
Vetem
sipermarresit e miretrajnuar te cilet ngrejne struktura atraktive dhe pergatisin
personel te afte, qe jane te orientuar drejt sherbimit dhe qe deshirojne
qe te jene pergjegjes per veprimet e tyre, do te jene ne gjendje te kenaqin kerkesat ne rritje
te turisteve vendas dhe atyre nderkombetare
3.2 Objektivat qe lidhen me tregun
3.2.1 Objektivat Cilesore
1.Sigurimi
dhe ruajtja e nje zhvillimi afatgjate
2.Marketimi
dhe menaxhimi i eksperiences konkuruese te vizitorit
3. Permiresimi
i cilesise se produkteve dhe sherbimeve
4.Krijimi
i produktit te promovueshem me çmim te leverdisshem
5.Krijimi i nje imazhi
pozitiv
3.2.2 Objektivat Ekonomike
Ne
vitin 2012 aktivitetet e turizmit te realizuara nga vizitoret vendas dhe te
huaj
jane
rritur ne menyre te konsiderueshme. Synimet jane:
1,25
milion mberritje
6,4
milion neteqendrime
464
milion USD te ardhurat e turizmit
100.000
vende te reja pune
e
ardhura e turizmit nderkombetar eshte 15% ne GDP
Shifrat
e dhena perfshijne turizmin vendas dhe ate te huaj me neteqendrimet. Te
ardhurat e
turizmit perfshijne shpenzimet direkte si akomodim, ushqim dhe pije, suvenire / dhurata. Rritja
e numrit te neteqendrimeve nuk eshte e shperndare ne menyre te barabarte
pergjate viteve.
Rritja do te jete e ngadalte ne periudhen afat-shkurter dhe afat-mesem dhe me e larte
ne periudhen afat-gjate. Pjesa me e madhe e rritjes se neteqendrimeve do te realizohet
ne periudhen afat-gjate nga turistet e huaj nga Europa Perendimore dhe Jugore dhe
vendet e tjera.
3.2.3 Objektivat Strukturore
3.2.3.2 Neteqendrimet e Turizmit te Huaj
3.2.3.3 Tregjet Origjine te Huaj
(Neteqendrimet) pa Shqiptaret Etnike
* Tregje origjine shume te
rendesishme me Shqiptaret Etnike
3.2.3.4 Zhvillimi Rajonal i Hoteleve
3.2.3.5 Strukturat Akomoduese
3.3 Drejtimet Strategjike
Zhvillimi
1.
Strukturimi, organizimi dhe zhvillimi i turizmit vendas dhe produkteve te
tij jane prioritete afat-shkurter dhe afat-mesem. Ndertimet e
pakontrolluara
te koheve te fundit te hoteleve dhe restoranteve do te
kontrollohen
ne lidhje me perputhshmerine e tyre me ligjet dhe
rregulloret
ekzistuese. Sheshe te rendesishem per ndertimin e strukturave
akomoduese
me te medha caktohen per invetime te konsiderueshme.
Partnere
te rendesishem per periudhen afat-shkurter per permiresimet e
produktit
turistik jane kompanite e vogla dhe te mesme (SME).
Koncentrimi
i perpjekjeve te menjehereshme qendron ne permiresimin e
produktit
turistik, te lokalizuar ne rajonet me potencial me te madh per
zhvillim.
Projekte
pilot (“Flagships”) zhvillohen ne bregdetin Adriatik dhe
ate Jon
dhe ne
liqenet. Pastaj konceptet e tyre do te vleresohen dhe kopjohen ne
zonat e
tjera.
Konkurrenca
1. Duke
qene te rinj ne treg, shmangen strategjite agresive ne drejtim te
konkurrences.
Aktivitetet turistike dypaleshe (p.sh. turizmi nderkufitar)
me
vendet fqinje mbeshteten fuqishem. Nje strategji cmimesh te
konsideruar
me leverdi (value-for-money) mbeshtet terheqjen e tregjeve
te
huaj.
2.
Potenciali i turizmit behet i arritshem nepermjet nje kombinimi te
turizmit
te detit dhe plazhit, atij te interesit te vecante dhe atij te
konferencave
te qendrave urbane, me rendesine e tyre te tregut qe
ndryshon
gjate viteve. Ne periudhen afat-shkurter, fokusimi i huaj
drejtohet
ne tregjet nike (niche) me qellim qe te krijohet ndergjegjesim
ne
tregjet e rendesishem origjine (gjeneruese). Ne periudhen afat-gjate,
me
koncentrimin ne turizmin e detit dhe plazhit, terhiqet nje numer i
konsiderueshem
turistesh nderkombetare kryesisht nga Europa. Ne
periudhen
afat-shkurter dhe afat-mesem, koncentrimi ne turizmin e
interesit
te vecante dhe atij te promovueshem te biznesit (te
konferencave,
etj..), ka per qellim te terheqe turistet nderkombetare.
3.
Konkurrentet e drejtperdrejte jane Kroacia, Mali i Zi, Bullgaria, Greqia
dhe
Turqia, por gjithashtu dhe “destinacionet e pritshem” si Qipro.
Zhvillimi
turistik dhe aktivitetet e tyre te marketingut monitorohen ne
menyre
konstante.
1.
Periudha afat-shkurter, tregjet origjine (gjeneruese) kryesore mbeten ne
nivel
rajonal dhe kombetar. Shqiptaret etnike qe jetojne jashte dhe
vizitojne
miqte dhe te afermit jane vizitoret me te rendesishem nderkombetare.
Periudha afat-mesem dhe afat-gjate, tregjet baze kryesore
jane si
ne vazhdim:
Rajoni
A: Europa Perendimore dhe Skandinavia, Britania e Madhe,
Gjermania,
Hollanda, Belgjika, Austria.
Rajoni
B: Europa Jugore me Italine dhe Greqine, dhe vendet dhe rajonet
fqinje
(Kosova, Bosnia-Hercegovina, Serbia, Maqedonia, Bullgaria).
Rajoni
C: Europa Lindore me Polonine, Republiken Ceke, Hungarine,
Rusine.
Rajoni
D: Amerika me SHBA
Rajoni
E: Asia me Korene dhe Japonine
Zhvillimet
e tregjeve ne krijim ne Kine dhe Indi monitorohen rregullisht.
2.
Tregjet e synuar te periudhes afatgjate jane si ne vazhdim:
familjet
me femije te orientuara nga cmimi, te moshave ndermjet 28 dhe 45
vjec
ciftet
e rinj te orientuar nga cmimi
beqare
te orientuar nga aventuara dhe sportet
persona
aktive, pensioniste
Pozicionimi
1. Nga
kendveshtrimi i klientit Shqiperia njihet si nje destinacion i ri
turistik
ne pellgun e Mesdheut me paketa me cmime te konsideruar me
leverdi
(value-for-money).
4 Pozicionimi i sektorit
Pjesemarrja
e fuqishme e ardhshme dhe rolet e agjensive kryesore te reja dhe
ekzistuese
qe krijojne strukturen pershkruhen si me poshte.
1. Organizmi ministerial i turizmit
Eshte
nje nevoje urgjente per te forcuar ndergjegjesimin e politikes per zhvillimin e
turizmit.
Për këtë kërkohet që roli i institucionit shtetëror përgjegjës për zhvillimin e
turizmit
të forcohet. Kjo do te kerkoje nje institucion (ministri apo agjenci) te forte
te
politikes
drejtuese qe te bashkepunoje ngushtesisht me institucionet apo agjencite e
tjera
shteterore.
Ky institucion është institucioni shtetëror përgjegjës si për hartimin e
politikave
dhe strategjive të turizmit ashtu dhe zbatimin e planeve të zhvillimit në nivel
kombëtar.
Të gjithë institucionet e tjera shtetërore, veprimtaria e të cilave ndërthuret
me
aktivitete
të turizmit, koordinojnë planet e tyre të veprimit me institucionin shtetëror
përgjegjës
për turizmin sipas dispozitave të caktuara në legjisclacion. Eshte e nevojshme
qe te
besohet qe keshilla qe ajo siguron eshte e pavarur nga cdo interes i vecante
ministerial
ose i sherbimeve te turizmit. Bashkepunim dhe marredhenie te ngushta pune
jane te
nevojshme me Ministrine e Financave, Ministrine e Pushtetit Vendor dhe
Deçentralizimit,
Ministrine e Mjedisit, Ministrine e Kultures, Rinise dhe Sporteve,
Ministrine
e Bujqesise dhe Ushqimit, Drejtorine e Pergjitheshme te Pyjeve dhe
Kullotave,
Ministrine e Arsimit dhe Shkences, etj.. Eshte e nevojshme te bihet dakord me
strukturat
(institucionet / ministrite) e tjera per nje proces efektiv te perfshirjes qysh
ne
fillim
ne ceshtje te politikes qe ndikojne turizmin.
Detyrat
dhe pergjegjesite e organizmit ministror te turizmit:
Planifikimi
dhe zhvillimi parashtrimi
dhe realizimi i politikes se turizmi strategjia
e turizmit vendas: hartim, zbatim dhe monitorim
ko-ordinim
dhe zbatim i niveleve te ndryshme te planifikimit
hartimi
i ligjit te turizmit (rregulloret, standartet, certifikimi, liçensimi,etj.)
Aresimimi
dhe Trajnimi
liçensimi
i personave dhe bizneseve te tille si, turoperatore, agjensi
udhetimi,
hotele, restorante, guida turistike, etj. mbeshtetje
te administrates rajonale ne zhvillimin e turizmitmbeshtetje
te strukturave te turizmit ne nivel nacional, rajonal dhe lokal ngritja
e nje strukture adekuate per SME ne sektorin e turizmit (SME- politike
mbeshtetese) koordinim
dhe zbatim i niveleve te ndyshme te planifikimit
-
planifikimi i fuqise punetore
-
krijimi dhe administrimi i standarteve te trainimit
-
operimi i programeve te trainimit dhe institucionet
Statistikat
dhe Kerkimi
-
mbledhja e statistikave, perpilimi dhe raportimi
-
udhezues dhe mbeshtetje per nivelin lokal
-
zhvillimi i studimeve te kerkimit
Marketing
-
marketingu ne nivel nacional
-
koordinim dhe mbeshtetje te aktiviteteve rajonale te marketingut
-
periudha afatmesem / afatgjate: ngritja e nje enti kombetar te promovimit
te
turizmit
Administrimi
i pergjithshem i turizmit
-
legjislacioni
-
identifikimi dhe perdorimi i burimeve te financimit
-
nxitesat e investimit dhe mbeshtetja e inverstitoreve
2. Enti
Shpiptar i Promovimit Turistik
Me qëllim
rritjen e promovimit të Shqipërisë si destinacion turistik dhe marketingut të
produktit
turistik shqiptar në periudhën afatshkurtër krijohet Enti-Shqiptar i Promovimit
sipas
modelit perëndimor. Respektivisht ne periudhen afatmesem dhe afatgjate nje Enti Shqiptar
i Promovimit te Turizmit si nje model i partneritetit te sektorit privat –
publik
duhet
te promovoje Shqiperine jashte shtetit dhe te kete detyrat dhe pergjegjesite e
meposhteme:
Koordinim
te aktiviteteve te marketingut dhe masave per krijimin e imazhit
per
destinacionin Shqiperi.
Inkurajim
ndaj mbeshtetjes dhe kooperimit te sektorit privat ne aktivitetet
promovuese
dhe pjesemarrje ne formimin e politikave dhe praktikave
kombetare
te turizmit
Perfaqesimin
e vendit ne panaire dhe ekspozita te turizmit
Prodhimin
dhe shperndarjen e broshurave, videove dhe materialeve dhe
masave
te tjera ne fushen e marketingut (internet, etj)
Koordinim
me zyrat rajonale turistike
Kryerjen
e kerkimit dhe analizave te tregut
Financime
baze nga qeveria dhe industria, gjithashtu dhe nga donatoret
nderkombetare
3.Komiteti
Keshillimor i Turizmit (“Tavoline e Rrumbullaket”)
Turizmi
eshte nje aktivitet qe perfshin sektore te tjere te ndryshem. Prandaj
koordinimi
dhe komunikimi ne maksimum ndermjet organizatave publike dhe
private
te ndryshme eshte i domosdoshem. Kjo mund te arrihet me se miri
nepermjet
nje organizmi keshillimor qe takohet rregullisht me perfaqesuesit
shteterore
me qellim qe te vleresoje dhe te komentoje qysh ne nje faze fillestare
mbi
ceshtje te vecanta te sektorit. Ai perbehet nga perfaqesues te shoqatave
dhe
operatoreve te sektorit privat.
Detyrat
dhe pergjegjesite:
Monitorim
dhe oponence kritike te ceshtjeve te turizmit me interes te
perbashket
Prezantim
i koncepteve dhe ideve individuale
Shkembim
te ideve dhe informacionit
Keshillim
per autoritetet pergjegjese per te ndermarre veprimet e duhura
4.Qeverisja
Vendore
Pushtetet
vendore do te vazhdojne te jene bile edhe me shume te perfshire ne percaktimin
e
politikave, ne planifikim dhe zhvillim turizmi, menaxhim mjedisor dhe menaxhim
te
destinacionit,
te adoptuara keto per kerkesat e tyre vendore. Roli dhe angazhimi i tyre do
te
rritet per te reflektuar kerkesat dhe domethenien e turizmit ne ekonomine
lokale. Ne
zhvillimin
e zonave turistike qeveria duhet te adoptoje nje rol te forte ne menaxhimin e
turizmit
edhe pse sektori privat pritet te zhvilloje strukturat dhe sherbimet komerciale
te
turizmit.
Objektivi
kryesor: krijimi i nje rajoni ose qyteti si nje produkt turistik terheqes dhe i
promovueshem.
Detyrat
dhe pergjegjesite:
Kontroll
te procesit te zhvillimit te tokes, perfshire ligjin e urbanistikes,
miratim
te projektit ndertimor dhe lejes se ndertimit
Futjen
ne fuqi te ligjeve dhe rregulloreve qe lidhen me shendetin, sigurine,
cilesine
dhe punesimin, te tilla si standartet e higjenes sanitare, proces te
sigurte
ne punishtet ushqimore, sherbimit te pijeve alkolike dhe kushteve te
punes
Menaxhim
i destinacionit turistik në drejtim të pastrimit të plazheve dhe
territoreve,
grumbullimit, evadimit dhe trajtimit të mbeturinave të ngurta,
evadimit
të ujrave të zeza nga qendrat turistike të zgjidhura me gropa septike
dhe
trajtimit të tyre.
Lehtësimin
e lëvizjes dhe orientimit në destinacion nëpërmjet zbatimit dhe
plotësimit
të shenjave rrugore dhe shenjimin e vendeve të interesit turistik.
Mbeshtetje
te aktiviteteve lokale te tilla si aktivitetet kulturore dhe sportive
Pergatitjen
e strategjive rajonale dhe lokale te turizmit dhe zbatimin e tyre
Planifikimi
dhe ngritja e infrastruktures se nevojitur
Politika
rajonale te mbeshtetjes se SME-ve, mbeshtetje per investitoret
Koordinim
dhe zbatim
Mbeshtetje
te Qendrave lokale te Informacionit Turistik dhe aktiviteteve te
marketingut
Programe
tendergjegjesimit turistik dhe informim te turisteve per zakonet
vendase
Monitorim
i zhvillimit te turizmit dhe aktivitete kerkimi te tjera duke ngritur
dhe
mirembajtur nje sistem informacioni te menaxhimit te turizmit
5.Qendrat
Rajonale te Informacionit Turistik
Qellimi
kryesor i qendrave te informacionit turistik eshte marketingu.
Organizatat
rajonale mundesojne destinacionet te promovojne burimet e tyre.
Detyrat
dhe pergjegjesite:
Informacion
i plote i vizitoreve
Prodhim
i materialeve te marketingut (broshura, flete palosje, harta qyteti)
Shitje
librash, kartolina dhe dhurata
Organizim
dhe mbeshtetje te aktiviteteve te vecanta
Sigurim
i guidave te tureve
Realizim
i sherbimeve te rezervimit etj
Kooperim
me agjensite vendase te sjelljes se turisteve te huaj
6.Shoqatat
e Industrise se Turizmit
Shoqatat
jane OJQ qe sigurojne nje forum per anetaret e tyre per te identifikuar
dhe
diskutuar ceshtje te rendesishme per to dhe industrite e tyre. Ato mund ti
prezantojne
keto ceshtje duke krijuar standarte dhe udhezues dhe duke
influencuar
nepermjet anetareve te qeverise me interesa per turizmin. Ne mjaft
raste
ata informojne hollesisht rreth ndryshimit te ligjeve dhe rregulloreve qe
ndikojne
bizneset e tyre. Keto shoqata financohen nga kuotat e anetaresimit.
Detyrat
dhe pergjegjesite:
Promovim
te interesave te industrise
Sigurim
te dhenash dhe keshillime
Organizim
te tavolinave te diskutimit dhe seminareve
Monitorim
te ligjeve dhe rregulloreve
Vendosje
te standarteve te cilesise per aspekte te ndryshme ne industri
(operimet,
raportimin financiar, statistikat, trajnimet)
Siguron
nje ambient per diskutimin dhe zgjidhjen e problemeve te zakonshme
I ben
rekomandime ministrise per permiresimet
Realizim
trainimi dhe kerkimi
Aktivitete
marketingu: mbeshtetje te aktiviteteve kombetare dhe lokale te
marketingut
si broshura, panaire, internet, mbeshtetje te Qendrave te
Informacionit
Turistik, mbeshtetje te aktiviteteve lokale
Gjithnje
e me shume OJQ-te perfshihen ne aspektet e turizmit, te tilla si burimet
natyrore,
historike dhe kulturore te cilat mund ti perdore turizmi. Ato jane te
perfshira
ne zhvillimin e ekoturizmit dhe projekteve te bazuara ne komunitet dhe
ofrojne
prodhimin dhe shitjet e prodhimeve artizanale. OJQ-te shpesh mund te
kryejne
nje rol te vlefshem ne zhvillimin e turizmit, vecanerisht ne fshat dhe
nivel
rural.
Detyrat
dhe pergjegjesite:
Zhvillim
partneriteti ne drejtim te kooperimit ne te gjitha nivelet
Adoptim
te teknikave te provuara te menaxhimit
Respektim
dhe mbrojtje te mjedisit si baza per zhvillimin e turizmit
Realizimin
e proceseve ndertimore ne perputhje strikte me legjislacionin dhe
rregulloret
5.1Turizmi i Diellit dhe Plazhit
Objektivi
Shqiperia
eshte e pozicionuar ne tregun vendas dhe nderkombetar si nje destinacion
pushimi
me cmim te konsideruar me leverdi (value-for-money) konkurrues ne detin
Mesdhe
Potenciali i Zhvillimit
nje
bregdet terheqes i cili eshte pjese e anes lindore te detit Adriatik, me
breza
te gjate te gjireve me rere dhe uje te paster
sezon
veror i gjate, i nxehte dhe me diell
afersi
me qytetet kryesore Europiane me ane te linjave ajrore
turizmi
i diellit dhe plazhit perben deri tani grupin me te rendesishem te
kerkeses
turistike ne mbare boten
Kercenimet
Planifikimi
per zonat terheqese bregdetare nuk kenaq kerkesen turistike te
viteve
ne vazhdim (tipet e strukturave, madhesia, atmosfera, etj.).
Probleme
mjedisore te krijuara (mbeturina, ujrat e zeza, mjedise jo terheqes,
etj)
5.1.1Produkti Turistik
Zhvillimi Rajonal dhe Akomodimi
Bregdeti
Adriatik: Gjiri i
Lalezit: hotele plazhi, te kategorise me tre dhe kater yje, te medhenj,te
pakten nje hotel pilot – probleme ekzistues: investimi ne skema nderto e shit
rezidenca Spille:
hotele plazhi, te kategorise me tre dhe kater yje, te medhenjSpecifikime
te metejshme destionacionesh (Velipoje, Shengjin, Gjiri Vlores)
Bregdeti
Jon:
Pergjithesisht
struktura me te vogla prane fshatrave ekzistuesDhermi:
hotele dhe fshatra rizort, madhesi e vogel dhe e mesme, lartesi e ulet Qeparo,
Borsh: hotele dhe fshatra rizort, te madhesise se vogel e te mesme, nje
hotel pilot, lartesi e ulet
Saranda (ne jug): hotele
rizort, te madhesise se vogel e te mesme
specifikime
te metejshme destionacionesh (Kepi i Stillos, Ksamil, Himare,
etj.)
struktura
per aktivitete me baze ujin (zhytje, varka me vela, serf, ski uji)
Zhvillim
i marinave ne gjirin e Lalzit, ne jug te Vlores (Orikum) dhe specifikime te
metejshme
marinash (Velipoje, Porto Palermo, Ksamil)
Turoperatori
turoperatoret
vendas ofrojne paketa turistike
ne
periudhen afatmesem – afatgjate, turoperatoret e huaj ofrojne pushime ne
Shqiperi
ne kataloget e tyre
operimi
i fluturimeve direkte charter nga touropratoret e medhenj
organizimi
i programeve te paketave turistike gjithshka-e perfshire
perpilimi
i paketave atraktive: ture gjysem dhe nje ditore, ne zonat e interesit
organizimi
i sherbimit mikrobus ne zonat e interesit
ture
kruiz pergjate bregdetit ne anije te vogla
sherbim
transporti per ne aeroport / direkt (sherbim shuttle)
udhetime
ditore per pasagjere te anijeve kruiz
Transporti
mundesi
te sherbimit te makinave me qera (vecanerisht fuoristrada)
ngritja
e aeroporteve rajonale ne afersi te zonave turistike prioritare
zgjerimi
i aktivitetit te Albanian Airways si nje linje ajrore kombetare
fluturimi
me standartet nderkombetare
permiresimi
dhe zgjerimi i sherbimeve ne portet
Komunitet / Qeverisje vendore
zhvillimi,
mbrojtja dhe perkujdesja e qendrave kulturale, qendrave
arkeologjike,
qyteteve dhe fshatrave historike, muzeumeve
shenimi
i vendeve te interesit
tabela
shpjeguese me informacion mbi vendin dhe rregullat e sjelljes
sigurimi
i guidave te tureve
ngritja
e zyrave te informacionit turistik
organizimi
i aktiviteteve sportive (kampionati i volejbollit ne rere)
organizimi
i aktiviteteve kulturale (cfaqje, koncerte me kengetare te huaj pop)
parqe
atraktive dhe sheshe publike
shtigje
shetitjesh me kale dhe shetije ne kembe
5.1.2 Levrimi i produktit
shperndarja
indirekte nepermjet turoperatoreve ne Shqiperi, vendetBallkanike
dhe tregjet kryesore origjine (gjenerues)
ko-operim
me operatoret e vegjel vendas te tipit specialist ne tregjet kryesore
origjine
(gjenerues)
zgjerimi
dhe azhornimi i faqes se internetit me mundesite e kontaktit direkt te
partnereve
turistike
zyra
turistike perfaqesimi ne tregjet kryesore origjine (gjeneruese)
marreveshje
nderkombetare shitjeje ndermjet hoteleve dhe operatoret e
medhenj
lidhja
me Sistemet e Rezervimit Qendror (CRS)
5.1.3 Transmetimi i Ideve
Identiteti
i Biznesit:
Zhvillimi
i logos me dicituren (p.sh. Shqiperia: sekreti i fundit i Europes.
Zbuloje
ate tani!”)
Promovim
i shitjeve:
vizita
familjarizuese me agjencite e udhtimit dhe turoperatoret vendas e te
huaj
vizita
familjarizuese me gazetare vendas dhe te huaj te turizmit
pjesemarrje
aktive ne panairet e turizmit
aktivitete
te kulinarise (te guzhines ) ne tregjet kryesore
dergim
direkt i postes
suplemente
ne revistat e udhetimit
tavoline
informacioni ne zyrat turistike
guida
udhetimi ne Anglisht dhe Gjermanisht (p.sh. Apa Guides, Lonely
Planet)
Publiciteti:
vendodhja
e produktit (vendi i xhirimit per filmat nderkombetare)
broshura
imazh, fletepalosje
postera
faqe
interneti terheqese dhe e perdorshme lehte per turizmin Shqiptar
revista
turizmi
kalendare
aktivitetesh, gazete
video
rreth plazheve pergjate bregdetit dhe brigjeve te liqeneve
suvenire,
dhurata
Marredheniet
me Publikun:
organizim
konkursesh me pjesemarres publikun e gjere me dhenie cmimesh
(fotografi,
histori te shkurtra, receta gatimi)
prononcime
te rregullta ne shtyp
tavolina
diskutimi rreth turizmit ne Shqiperi
raporte
mbi qendra interesante turistike ne gazeta dhe revista dhe perpjekjet
e tyre
te vazhdueshme drejt turizmit te qendrueshem ne kohe (sustainable)
pjesemarrje
ne konkurime nderkombetare (kulinari, sherbime)
5.1.4 Tregjet
Origjine
periudha
afat-shkurter: vendet fqinje, Shqiptaret etnike te cilet vizitojne miqtedhe te
afermitperiudha
afat-mesem: vendet fqinje, Shqiptaret etnike te cilet vizitojne miqtedhe te
afermit, Europa Lindore, udhetimet e para nga Europa Perendimore periudha
afat-gjate: vendet fqinje, Shqiptaret etnike te cilet vizitojne miqte dhe te
afermit, Europa Lindore, Europa Perendimore, Europa Jugore
5.1.5Tregjet e Synuar
Karakteristikat
perfshijne:moshat
e reja dhe te mesme me te ardhura te mesmebeqaret
dhe familjet e reja pushues
te orientuar nga dielli, plazhi dhe aktiviteteve ujore
5.2Turizmi i Interesit te Vecante
Objektivi
Shqiperia
njihet qe eshte destinacioni i fundit i pazbuluar ne Europe, ne te cilen akomamund te
zbulohen sekrete te cmuara dhe te rralla te natyres dhe trashegimise kulturore.
Potenciali i Zhvillimit
biodiversitet
i pasur ne laguna, liqene dhe zonat malore me flore dhe faune unikenatyre
e pandotur dhe bukuri natyrore ne disa rajoneqendra
historike dhe kulturore prej shume shekujsh akoma
menyre jetese tradicionale aktive
Kercenimet
mjaft
plehra ne ambient (ne rruge, lumej, fshatra, ne zonat rurale, etj.)hapesira
te medha te shpyllezuara probleme
te ujrave te zeza (liqeni i Ohrit, zona te ndryshme bregdetare) mjaft
lumenj jane te ndotur fshatrat
e qytetet kryesore historike kercenohen nga ndertimet e
pakontrolluara
5.2.1 Produkti Turistik
7.Centralizimi
i institucioneve te mesimdhenies dhe trainimit
Treguesi:
institucionet
publike te mesimdhenies dhe trainimit koncentrohen ne
rajonet
me te ardhura te larta te turizmit
nje
qender kombetare mesidhenies dhe trainimit sherben si qender pilot
Treguesi:
ligjet
dhe rregulloret ekzistuese qe kane lidhje me sektorin e turizmit
rishikohen
ne menyre kritike
identifikohen
difektet ekzistuese
rregullore
te reja dhe / ose shtese formulohen per standartet e strukturave
dhe
sherbimeve turistike, te urbanistikes, mbrotjes se mjedisit, standarteve
te
zhvillimit dhe drejtimeve te projektimit.
rishikohet
dhe ridizenjohet broshura mbi investimet ne Shqiperi
Organizmin
ministror pergjegjes per turizmin
Zhvillimi Rajonal
shtim
dhe zgjerim te zonave te mbrojtura (p.sh. Parqet Kombetare, Rezervate Biosfere) germime
te metejshme dhe mirembajtje te qendrave arkeologjike ne Apolloni, Butrint
dhe zona te tjera ngritje
e qendrave te reja historike vazhdimi
i zhvillimit te Beratit dhe Gjirokastres si “qytete muze” zhvillimi
i rajonit te liqeneve te Ohrit dhe Prespes per turizem rural dhe
ekologjik zhvillimi
i parqeve kombetare per turizem ekologjik dhe natyror caktimi
dhe zhvillimi i qendrave shtese te interesit historik dhe kulturo caktimi
i rajoneve me fshatra tradicionale
Turoperatori
perpilimi
i paketave atraktive: ture gjysem dhe nje ditore, ne qendrat einteresit
(histori, kulture, trashegimi)perpilimi
i paketave mbi disa dite duke fokusuar aktivitetet e turizmit te interesit
te vecante:
-
turizmi rural (menyra e tyre e jeteses, prodhimi tradicional i ushqimeve dhe
pijeve, ruajtja e zahireve)
-
ekoturizem (i orientuar ne natyren)
-
turizem kulturor ne qendrat arkeologjike dhe qytetet dhe fshatrat historike
-
vozitje me varke ne lumenjte e rrembyer (rafting)
-
hedhje me parashute sportive (paragliding)
-
bicikleta malore (mountain biking)
-
peshkim (fishing)
-
eskursione te gjata (treking)
-
ngjitje (climbing)
-
shetitje me kembe (hiking)
- hecje
me kale (horseback riding)
- ture
studimore (me theksim ne kulture dhe besimin fetar)
- ture
ne zonat kufitare p.sh. ne koperim me Maqedonine dhe Greqine ne liqenet
e Ohrit dhe Prespes
Transporti
gadishmeri
mikrobuzesh kuajsh anijesh
te vogla bicikletash
Komuniteti
qendra
kulturore, muzeume me interpretime te mira ne gjuhe te huaja shenjezimi
i vendeve te interesit sigurimi
i guidave te tureve mirembajtja
e qendrave historike dhe kulturore zyra te
informacionit turistik shtigje
per eskursione ne natyre (hiking) dhe shetitje me kembe (walking)
5.2.2
Levrimi i produktit
shperdarje
indirekte nepermjet touroperatoreve te vegjel ne tregjet kryesore origjine ko-operim
me operatoret specialist te vegjel vendas zgjerimi
dhe azhornimi i faqes se internetit me mundesite e kontaktit direkt te partnereve
turistike per aktivitete te interesit te vecante
5.2.3Transmetimi i Ideve
Identiteti
i Biznesit:
Zhvillimi
i logos me diciture (“Shqiperia: e juaja per t’u zbuluar)
Promovimi
i shitjeve:
vizita
familjarizuese me agjensite e udhetimit dhe turoperatoret vendas e te
huaj
vizita
familjarizuese me gazetare vendas dhe te huaj te udhetimeve
pjesemarrje
aktive ne panairet e turizmit
dergim
direkt i postes
raporte
mbi situaten turistike ne revistat dhe gazetat nderkombetare te udhetimit
guida
turistike ne Anglisht dhe Gjermanisht (p.sh. Apa Guides, Lonely
Planet)
Publiciteti:
broshure
imazh
reviste
turistike
video
rreth vendeve dhe aktiviteteve per turizmin e interesit te vecantre
Marredheniet
me Publikun:
konkurse
fotografish me dhenie cmimesh
prononcime
ne shtyp raporte
te plota mbi gjendjen e turizmit ne revistat e udhetimit dhe revistat e
linjave
ajrore, etj
diskutime
ne tavolina rreth mjedisit dhe turizmit ne Shqiperi
5.2.4 Tregjet Origjine
periudha
afat-shkurter: Britania e Madhe, Gjermania, Skandinavia, Austria periudha
afat-mesem: Britania e Madhe, Gjermania, Skandinavia, Austria periudha
afat:gjate: vendet fqinje, Europa Lindore, Europa Perendimore, Europa
Jugore
Karakteristikat
perfshijne:
te rinj
te dhene pas turizmit te aventures, interes ne aktivitete sportive ne
natyre
udhetare
(turiste) te moshuar me eksperience
me te
ardhura mesatare deri te larta
te
tolerueshem
interes
ne aresimim, histori dhe civilizim
5.2.5Tregjet e Synuar
5.3Turizmi i Biznesit dhe
Kongreseve/Konferencave
Objektivi
Turisteve
te biznesit ju ofrohen produkte turistike te cilat e bejne qendrimin e tyre
interesant,
te kenaqshem, produktiv dhe eficent. Ofrohen struktura kongresuale te
standartit
modern.
Potenciali
i Zhvillimit
Zhvillim
ekonomik me shtim te aktiviteteve turistike
shtim i
aktiviteteve te organizmave dhe projekteve te huaja
histori
e vjeter shekullore
monumente
te dukshem te kultures dhe trashegimise
mundesi
te medha biznesi dhe investimesh
5.3.1Produkti Turistik
Zhvillimi Rajonal
Qytetet
e medha dhe rrethinat e tyre: Tirane, Durres, Fier, Vlore, Shkoder
Akomodimi
hotele
nga tre deri pese yje me standarte nderkombetare (p.sh. qender biznesi)
rritje e perqidjes se
fudjavave atraktive
video
te sherbyera ne banese rreth vendeve me te spikatura te qytetit
qender
te trajtimit te trupit (fitness)
struktura
konferencash te permasave te vogla, te mesme dhe te medha
lidhje
interneti ne dhomen e hotelit
kontrata
nderkombetare shitjesh te hoteleve
lidhje
me sistemin qendror te rezervimit (CRS)
Turoperatori
perpilimi
i paketave atraktive te fundjaves: ture gjysem dhe nje ditor, ne
vende
te interesit
organizim
i tureve me autobuze dhe anije kruizer pergjate bregdetit
transport
ne drejtim te aeroportit / sherbim direkt (shuttle)
udhetime
ditore per pasagjere te anijeve shetitese kruiz
Transporti
struktura
te dhenies se makinave me qera
aeroporte
rajonale
permiresim
dhe zgjerim i sherbimeve te porteve
taksi
te rregullta dhe te sigurta
Komuniteti
ngritja
e strukturave te medha takimesh dhe konferencash me paisje
profesionale
sigurim
i guidave te tureve
ngritja
e qendrave te informacionit turistik
sigurim
mbrojtje
mirembajtje
te parqeve atraktive dhe vendeve publike
ngritje
e qendrave te tregtimit te mallrave
inkurajim
dhe mbeshtetje e restoranteve me gatim tradicional me cfaqje
kulturore
inkurajim
dhe mbeshtetje e restoranteve cilesore
5.3.2Levrimi i produktit
zgjerim
dhe azhornim i faqes se interentit me mundesite e kontaktit direkt te partenereve
turistike
Promovimi
i Shitjeve:
5.3.3Transmetimi i Ideve
vizita
familjarizuese me agjensite e udhetimit dhe turoperatoret vendas dhe te
huaj
vizita familjarizuese me gazetare vendas dhe te huaj te udhetimeve
pjesemarrje
aktive ne panairet e turizmit
dergim
direkt i postes
raporte
mbi situaten turistike ne revistat dhe gazetat e huaja te udhetimit
suplemente
ne revistat e udhetimit dhe gazetat e biznesit
Publiciteti:
broshure
imazh
reviste
turistike
kalendar
aktivitetesh, gazete
video
mbi gjiret pergjate bregdetit dhe liqeneve
video
te sherbyer ne avion rreth vendeve qe mund te shohesh
suvenire,
dhurata
5.3.4Tregjet Origjine
Perendimore,
Europa Lindore, Europa Jugore
periudha
afat-shkurter: Gjermania, Italia, Austria, Greqia, Turqia periudha
afat-mesem: vendet fqinje te Europes Jug-lindore, Gjermania, Italia,Greqia,
Turqia, Europa Lindore periudha afat:gjate: vendet fqinje te Europes Jug-lindore, Europa
5.3.5Tregjet e Synuar
Gjate
fazave fillestare te zhvillimit te turizmit grupet kryesore te synuar jane
gjithashtu
njerezit e biznesit. Ne kundershti me turizmin diell & plazh dhe te
interesit
te vecante, turizmi i biznesit ne vetvehte nuk eshte i promovueshem. Ai
zhvillohet
sipas mundesive te biznesit ne rajonet e ndryshme dhe te klimes se
pergjitheshme
te investimeve ne vend. Turizmi i konferencave, megjithate mund
te
promovohet ne menyre aktive.
Megjithate,
fasilitetet dhe aktivitetet e rendesise per turistet e biznesit mund te rrisin
te
ardhurat
e turizmin ne menyre te konsiderueshme.
Karakteristikat
e turisteve te biznesit perfshijne:
te
ardhura nga ato mesatare ne te larta
moshe
mesatare, te moshuar aktive
interes
ne kulture dhe histori
pjesemarrje
ne jeten sociale, te tolerueshem
6
Mbeshtetja institucionale
6.1 Institucionet ne fushen e
turizmit
Objektivi
Organizma
aktive te strukturave te ndryshme ndjekin dhe menaxhojne vlerat dhe qellimet
e
politikes nacionale te turizmit ne te gjitha nivelet.
Drejtimet e Zhvillimit
1.
Krijimi i marredhenieve te balancuara te organizatave aktive publike, private
dhe
publike / private
Treguesit:
themelohet
nje ent (agjenci / zyre) kombetar i promocionit turistik
ceshtjet
e turizmit traitohen nga nje organizem pergjegjes ministror
krijohet
nje komitet kombetar keshillimor i turizmit
ngrihen
zyrat e informacionit turistik ne vendet e huaja
komuniteti
lokal perfshihet fuqishem ne ceshtjet e turizmit dhe vendim-
marrjes
shoqatat
e industrise (hotelet, kateringut, turoperatoreve) jane ngritur dhe
operojne
partneritetet
e sektoreve publik / privat themelohen ne nivelet lokale
2.
fokusim i organizatave drejt menyres se te menduarit ne drejtim te tregut dhe
aktiviteteve
Treguesit:
organizatat
kane pergatitur planet e biznesit perfshire planet e veprimit te
detajuara
jane
perpiluar planet rajonale te zhvillimit te turizmit
aktivitete
promocionale te vecanta organizohen ne menyre te rrregullt
organizatat
jane anetare te shoqatave nderkombetare
3.Decentralizimi
i organizatave
Treguesit:
ngrihen
deget rajonale te zyres (entit) kombetare te turizmit ne zonat
kryesore
turistike
shoqatat
e industrise kane ngritur zyrat rajonale dhe ose / lokale ne zonat e
rendesishme
per turizmin
4.
Futjen ne fuqi te
organizatave publike
Treguesit:
organizatat
e turizmit jane te mire-strukturuara dhe eficente
stafi
eshte i mire-aresimuar dhe me eksperience
6.2 Aresimimi dhe Trainimi
Objektivi
Aftesite
profesionale dhe profesionet gjithashtu dhe mentalitetet e sherbimit kane
arritur
nivele
te kompetencave te krahasueshme me destinacionet turistike tradicionale dhe te
sukseshme.
Drejtimet e Zhvillimit
1.Rishikim
i programit mesimor (curricula)
nderkombetere
krahasim
dhe vleresim i programit mesimor (curricula) perendimor
ceshtjet
e turizmit jane pjese e programit mesimor (curricula) ne shkollat
fillore
Treguesi: Curricula ne institucione orientohet ne drejtim
te standarteve
2.Rritje
e nivelit te ekspertizes profesionale dhe menaxheriale
Treguesi:
tavolina
bashkebisedimi dhe seminare organizohen rregullisht
planet
e biznesit jane pergatitur
3.Theksim
i forte ne eksperiencen praktike
Treguesi:pjesemarrje
e partnereve te industrise ne sigurimin e mundesive tetrainimit
te paguarpjese e
konsiderueshme e programit mesimor caktohet per kurset praktikekurset
praktike ne kompanite e partnereve te industrise jane pjese e curricules kurse
te gjera te gjuheve te huaja (Anglisht, Italisht)
4.
Kualifikim ne vazhdim i personelit mesimdhenes (metodologjit, ceshtje didaktike)
Treguesi:
profesore vizitore qe japin
leksione baze
trajnim
profesional
tavolina
bashkebisedimi me pjesemarrje nderkombetare
ture
studimore ne institucionet e vendeve fqinje
5.Permiresimi
dhe zgjerimi i paisjeve dhe fasiliteteve te mesimdhenies
Treguesi:
strukturat
ndertimore rinovohen dhe /ose zgjerohen guzhinat
dhe restorantet rinovohen
klasat
e mesimit azhornohen
libra
te rinj mesimore prezantohen
6.Perfshirja
e sektorit privat
Treguesi:
shkollat
(kurset) e gjuheve te huaja certifikohen dhe jane operuese
qendrat
lokale te trainimit per kuzhiniere dhe kamarjere certifikohen dhe
jane
operuese
8.Krijimi
i mundesive te kualifikimit te metejshem individual
Treguesi:
Seleksionimi
i kurseve te specializaura (kurset master, kurse menaxhimi)
Per te
arritur keto objektiva nje bashkepunim i ngushte nevojitet ndermjet
ministrise
se arsimit dhe shkences, organizmit ministror per turizmin dhe
strukturave
ndihmese (shkolla, universitete, etj.)
6.3 Legjislacioni dhe Rregulloret
Objektivi
Nje
strukture e plote dhe specifike legale dhe rregullatore u siguron udherrefim
normal te
gjithe
partnereve ne industrine e turizmit.
Drejtimet e Zhvillimit
1.Azhornim i ligjeve dhe rregulloreve ekzistuese
2.
Adoptimi i praktikave me te mira
Treguesi:
Mblidhen
dhe analizohen Ligjet dhe rregulloret e turizmit te vendeve me te
ardhuara
te konsiderueshme te industrise se turizmit.
3.Bashkengjitja
e standarteve te sigurise dhe sigurimit (mbrojtjes)
Treguesi:
ekziston
nje plan dhe nje program i turizmit dhe i sigurise, qe parashtron
ceshtje
te shendetit publik, vjedhjes, higjenes sanitare, rregullave kundra
zjarrit
dhe parandalimin e tyre, mbrojtjen e turisteve dhe standarte te
sigurise
se ndertimeve.
informacioni
i pergjithshem eshte i vlefshem per turistet ne hotelet dhe
qendrat
e informacionit turistik
nje
strukture e “policise turistike” organizohet ne zonat kryesore turistike.
7 Zbatimi
Te punuarit sebashku
Zbatimi
efektiv i strategjise se turizmit per Shqiperine do te kerkoje mbeshtetje dhe
veprim
ne shkalle te gjere nga te gjithe pjesemarresit ne sektoret privat, shteterore
dhe ate
vullnetar
me interes ne turizem ose te ndikuar nga ai.
Ana me
e rendesishme eshte ngritja e nje strukture shtetërore organizative operuese
dhe
efektive,
me funksione, detyra dhe pergjegjesi te qarta ne nivelin ministror pergjegjes
per
sektorin
e turizmit.
Organizmi
ministror duhet te jete institucioni qendror i te gjitha aktiviteteve qe kane
lidhje
me sektorin e turizmit. Nje bashkepunim i ngushte ne çeshtjet qe kane lidhje me
turizmin
te te gjithe paleve te tjera me organizmnin ministror pergjegjes per turizmin
eshte i
domosdoshem.
Aktoret
kryesore perfshijne:
Ministria
e Mjedisit
Ministria
e Kultures, Rinisë dhe Sporteve
Ministria
e Bujqesise dhe Ushqimit
Drejtoria
e Pergjitheshme e Pyjeve dhe Kullotave
Instituti
i Studimeve dhe Projektimeve Urbanistike
Autoritetet
e Qeverisjes Vendore dhe Komunitetet
Shoqatat
private te turizmit (dhoma e tregetise, shoqata hoteliere, shoqata e
restorantete,
shoqata e agjencive turistike) dhe organizma te ngjashme ne
nivel
nacional dhe lokal
Drejtoria
e Parqeve Kombetare
OJQ qe
prekin sektorin e turizmit
Institucionet
aresimore profesionale, te larta dhe me tej
Kompanite
e transportit (makinat me qera, mikrobuzet, taksite)
Furnizuesit
e sherbimeve utilitare
Bizneset
individuale ne sektorin e turizmit
Burime te kapitaleve te sigurta
Venia
ne jete e kesaj startegjie do te perfshije shpenzime te konsiderueshme gjate
viteve
te
ardhshem ne zhvillimin dhe permiresimin e produktit turistik dhe ne ndermarrjen
e
inisiativave
te reja ne sherbimet keshillimore, te informacionit, marketingut, dhe
projekteve
te komunitetit
a)
Mbeshtetje e qeverise me buxhet te mjaftueshem
b) do
te krijohen mundesi per organizatat private ne sigurimin e burimeve
nepermjet
kuotave te anetaresimit
c) vete
vizitoret gjithashtu mund te kontribojne nepermjet pageses se hyrjes (te
atraksioneve
qe vizitojne) dhe taksave turistike, mundesisht me nje strukture
pagese
te dyfishte (vendasit paguajne me pak se te huajt)
d)
qeveria do te kete nje rol kyc qe te siguroje se Shqiperia siguron perqindjen
e saj
te plote nga cdo burim ekzistues apo te ri te dhene nepermjet
organizatave
nderkombetare donatore ose ndihme bilaterale. Të gjitha
projektet
të iniciuara nga nisma rajonale, ndihma të marrëdhënieve
bilaterale
apo donacione të shteteve, organizmave apo institucioneve
financiare
për Shqipërinë në fushën e turizmit apo të fushave më lidhje
direkte
me të, do te jenë në funksion të realizimit të projekteve specifike apo
komponenteve
të kësaj strategjie dhe planit të veprimit.
Ndermarrja e veprimit
Veprimi
i dale nga strategjia do te kete nevoje te aplikohet ne bizneset individuale,
ne
hapesirat
e nivelit lokal si dhe gjithashtu ne nivel rajonal dhe nacional.
Bizneset
individuale duhet te zhvillojne planet e biznesit te cilet evidentojne
objektivatdhe
veprimet per permiresim te cilesise dhe realizimin e strukturave te tyre,
perfshiraaktivitetin
e marketingut, zhvillimin profesional te stafit dhe lidhjet me komunitetin
lokal.Planet
lokale te veprimit aplikohen nga autoritetet lokale shpesh duke punuar nepartneritet
me komunitetin e biznesit. Plane te tilla kane nevoje te adresojne aktivitete
te marketingut
dhe informacion lokal, menaxhim te vizitoreve, mbrojtje te natyres, plane transporti
dhe inisiativa te komunitetit.Nje
funksion i perbashket i te gjitha niveleve eshte nevoja qe te sigurohet njohja kudo
ne Shqiperi e rendesise se turizmit per vendin ne termat e mireqenie ekonomike
dhe sociale.
Monitorimi i progresit
Per te
realizuar vizionin e strategjise propozohet qe nje “Grup i Zbatimit te
Strategjise se Turizmit”,
i perbere nga anetare te sektorit privat dhe publik te themelohet per te mbikqyrur
zhvillimin e zbatimit dhe te monitoroje progresin drejt pikave kyce. Grupi takohet
nje here ne vit. Gjetjet dhe propozimet e tyre perpilohen ne nje raport te
shkruar dhe u
shperndahen te gjithe pjesemarresve te industrise.
7.1
Perkufizim i termave te rendesishme
Turizmi
i Qendrueshem
Turizmi
i qendrueshem ploteson nevojat e turisteve dhe banoreve tetashem
ndersa mbrohet dhe permiresohet mundesia per te ardhmen.”(Organizata
Boterore e Turizmit)
Turizmi
i qendrueshem ka per qellim te sigurimit nje operim qe eshte i qendrueshem
nga ana ekologjike, ekonomike dhe social-kulturore ne cdo nivel
ne termat si ne kerkesat e brendshme ashtu dhe te jashtme”. (Komisioni Europian)
Ekoturizmi
Ekoturizmi
eshte udhetimi dhe vizitimi i pergjegjshem mjedisor ne zonatnatyrore
relativisht te pashqetesuara, me qellim per te shijuar dhe admiruar natyren
(dhe çdo element shoqerues kulturor) qe promovon mbrojtjen, ka impakt
te ulet negativ te vizitorit dhe siguron perfshirje aktive socio-ekonomike
me perfitim te popullsise lokale”.
(IUCN 1996)
Nessun commento:
Posta un commento