Vija bregdetare e Shqiperise eshte e gjate 450 kilometra dhe ndahet ne dy pjese. Brigjet e Adriatikut me gjatesi prej 300 km, ku plazhet jane ranore dhe me pyje, ndersa brigjet e Jonit kane nje gjatesi prej 150 km me karakteristika shkembore.Pergjate bregdetit shqiptar shtrihen mjaft laguna, si Kunea dhe Vaini ne veri, prane Lezhes, Karavastaja prane Divjakes ne qender te Shqiperise, dhe Butrinti ne jug te vendit, te cilat krijojne mundesine e zhvillimit te ekoturizmit.Shqiperia ka nje klime mesdhetare me rreshje te pakta shiu dhe diell te nxehte ne ditet e veres dhe dimer te ftohte e te lagesht. Per shkak te maleve te shumta, klima ndryshon nga qyteti ne qytet. Temperatura mesatare vjetore varion nga 11 grade celsius ne 17 grade celsius. Muajt me te lagesht jane prilli, tetori, nentori dhe dhjetori. Temperatura mesatare gjate veres varion nga 24 grade celsius deri ne 27 grade celsius, ndprsa ajo e ujit te detit nga 19 grade celsius deri ne 25 grade celsiu. Ne vitin 1999 ne Shqiperi numurohen rreth 90 hotele turistike te shtrire kryesisht ne zonen bregdetare.
Transporti
Deri ne vitin 1945, rrjeti i pergjitshem rrugor ishte 2800 km., prej te cilave vetem 400 km ishin asfaltuar.Mbas ketij viti deri ne vitin 1990, rrjeti rrugor arriti ne 7450 km, prej te cilave 2850 km ishin asfaltuar.Transporti hekurudhor ze vendin e dyte ne transportin e mallrave dhe te udhetareve. Sistemi hekurudhor eshte ndertuar terresisht mbas luftes se dyte boterore, duke filluar me hekurudhen e pare Durres-Peqin, ne vitin 1947, 42 km te gjate. Gjatesia e pergjitshme e rrjetit hekurudhor arin ne 447 km.
KORRIDORET RRUGORE
Ne Shqiperi do te ndertohen tre korridore rrugore, Lindje-Perendim, Veri-Jug dhe Durres-Morine. Segmentet rrugore te korridorit te 8-te, Lindje-Perendim, te cilat ne Shqiperi kane nisur ne Durres per te perfunduar ne Qafe-Thane, jane mbuluar me financime dhe ne tre prej tyre, tashme ka filluar puna.Ndertimi i korridoreve rrugore filloi ne vitin 1993 me korridorin Tirane-Durres. Deri tani jane ndertuar 9 km te kesaj autostrade, ndersa punohet edhe ne segmente te tjera te ketij korridori.Aktualisht, me nje financim prej 19,8 milione ECU nga Programi Phare punohet per ndertimin e segmentit Durres-Rrogozhine, pjesa e pare e korridorit Lindje-Perendim ne Shqiperi. Ndersa, me nje financim te Bankes Evropiane te Investimeve prej rreth 20 milione dollare, punohet per ndertimin e superstrades Rrogozhine-Elbasan.Pas dy segmenteve Durres-Rrogozhine dhe Rrogozhine-Elbasan, se fundi kane nisur punimet per ndertimin e superstrades Librazhd-Qukes. Ndertimi i kesaj superstrade me gjatesi 22 kilometra eshte financuar nga Komuniteti Evropian me nje shume prej 16 milione dollare.Segmenti Qukes - Qafe-Thane perben pjesen e fundit ne token shqiptare te korridorit Lindje-Perendim. I vetmi segment, per te cilin nuk kane perfunduar procedurat perkatese mbetet Elbasan-Librazhd.Ndertimi i te dy korridoreve rrugore ne Shqiperi, Lindje-Perendim dhe Veri-Jug, kerkon ne total nje vlere financimi prej 1,6 miliard dollare.
PORTET DETARE
Porti detar i Durresit eshte porta kryesore e Korridorit 8.Ne kete port ka filluar investimi i nje shume prej 23 milion dollare, ku Banka Boterore mbulon pjesen me te madhe me 17 milion dollare, Fondi i OPEC-ut per Zhvillimin Nderkombetar 5 milion dollare dhe qeveria shqiptare 1 milion dollare. Punimet perfshijne ndertimin e tre kalatave te reja, rikonstruksionin e kater kalatave ekzistuese, rikonstruksionin e shesheve dhe rrugeve brenda portit, blerjen e vincave te rinj dhe pjeseve te kembimit per to, blerjen e paisjeve teknologjike, etj.Gjithashtu, jane orfuar edhe 34 milione dollare per modernizimin dhe zgjerimin e tij, nga te cilat 11 milion dollare jane kredi te dhena nga Programi PHARE i Komunitetit Europian dhe Banka Europiane e Investimeve. Projekti perfshin ndertimin e terminalit te ri te trageteve dhe rikonstruksionin e atij ekzistues.90 % e volumeve te transportit detar ne Shqiperi kryhen nepermjet portit te Durresit dhe kapaciteti vjetor i perpunimit te mallrave eshte rreth 3 milion ton. Ne port aktualisht perpunohen anije deri ne 15 mije ton, ndersa me thellimin e akuatoriumit hyres te portit pritet qe ne te, te perpunohen anije deri ne 40 mije ton. Rehabilitimi i kalatave, murit dallgethyes, kthimi i zones doganore ne zone fiskale, do ta beje portin detar shume te fuqishem dhe shpejtesia e perpunimit te anijeve do te rritet 2-3 here. Me krijimin e zones fiskale, kapaciteti i portit do te arrije ne 5 milion ton mallra te perpunuara ne vit.Aktualisht, ne portin e Durresit eshte dyfishuar numri i trageteve krahasuar me nje vit me pare. Cdo jave ne kete port akostohen rreth 40 tragete dhe katamarane, qe lidhin Durresin me porte te tjera te Mesdheut. Nga 2-3 tragete ne dite qe perpunoheshin ne kalatat e portit, tashme numri i tyre eshte dyfishuar.Nderkohe, edhe ne Portin e dyte te vendit per nga rendesia, ai i Vlores po kryhen, si dhe pritet te kryhen investime te konsiderueshme. Keshtu, per vitin 2000, ne kuadrin e programit te bashkepunimit nderkufitar Shqiperi-Itali, do te financohet faza e dyte e ndertimit te Portit te Vlores, financim i cili arrin ne vleren 9.4 milione ECU. Ky financim do te mbuloje investimet per realizimin e punimeve te germimit sistemimit dhe ndertimit te rrugeve te brendshme te portit.
Transporti ajror
Shqiperia ka sot vetem nje aeroport nderkombetar civil.Aereporti i Rinasit, i ndertuar pas Luftes se Dyte Boterore, ka nje kapacitet perpunimi prej rreth 250 mije persona ne vit. Ne kete aeroport jane bere disa investime nga kompania gjermane Siemens per permiresimin e pistes dhe vendqendrimit te avioneve.Gjithashtu, po diskutohet per ndertimin e terminalit te ri te pasagjereve, i cili do te mundesoje rritjen e kapacitetet me deri 600 mije persona ne vit. Vlera e ndertimit te terminalit parashikohet te jete rreth 30 milione dollare.Ne aeroportin e Rinasit kryejne fluturime 12 shoqeri ajrore, ku nga keto 10 shoqeri jane te huaja dhe 2 jane te perbashketa me kompani shqiptare.
Deri ne vitin 1945, rrjeti i pergjitshem rrugor ishte 2800 km., prej te cilave vetem 400 km ishin asfaltuar.Mbas ketij viti deri ne vitin 1990, rrjeti rrugor arriti ne 7450 km, prej te cilave 2850 km ishin asfaltuar.Transporti hekurudhor ze vendin e dyte ne transportin e mallrave dhe te udhetareve. Sistemi hekurudhor eshte ndertuar terresisht mbas luftes se dyte boterore, duke filluar me hekurudhen e pare Durres-Peqin, ne vitin 1947, 42 km te gjate. Gjatesia e pergjitshme e rrjetit hekurudhor arin ne 447 km.
KURSI MESATAR I KEMBIMIT DOLLAR-LEK, 1992-GUSHT 1999
1992 75,03
1993 102,06
1994 94,68
1995 92,79
1996 104,50
1997 148,93
1998 150,64
Per periudhen janar-gusht 1999
Janar 139,92
Shkurt 140,48
Mars 142,33
Prill 144,71
Maj 141,42
Qershor 137,40
Korrik 135,55
SHKEMBIMET TREGTARE 1992-QERSHOR, 1999 (ne milione dollare)
Viti Eksport Import Bilanci tregtar
1992 70.0 540.5 -470.5
1993 111.7 601.6 -489.9
1994 141.3 601.0 -459.7
1995 204.8 679.8 -475.0
1996 243.7 922.0 -678.3
1997 158.6 693.5 -534.9
1998 208.0 811.7 -603.6
6-mujori '99 151.3 432.3 -281.0
Partneret kryesore tregtar te Shqiperise jane vendet e Bashkimit Evropian. Ne vend te pare qendron Italia dhe pas saj Greqia.
Me dhjete partneret kryesore tregtare te vendit tone kryhet mesatarisht rreth 85 % e totalit te importit tregtar dhe rreth 90 % e totalit te eksporteve shqiptare. Partnere te tjere jane edhe Bullgaria, Maqedonia, Gjermania, SHBA, Turqia dhe Belgjika.
PAGA MESATARE 1992-1999
Paga mesatare mujore per nje punonjes ( ne leke)
Viti 1992 2173
Viti 1993 3684
Viti 1994 4955
Viti 1995 6587
Viti 1996 8636
Viti 1997 9758
Viti 1998 10079

SISTEMI BANKAR
Banka e Shqiperise eshte i vetmi autoritet per licencimin e bankave per te ushtruar veprimtari bankare ne Shqiperi. Banka e Shqiperise percakton me akt nenligjor shumen e kapitalit minimal fillestar te bankave dhe ndryshimin e kesaj shume nga njera periudhe ne tjetren.Nese nje banke e huaj propozon te zoteroje me shume se 10% te kapitalit te nenshkruar te nje banke, banka e huaj duhet te jete e autorizuar nga autoritetet perkatese te kryeje veprime te pranimit dhe te grumbullimit te depozitave ne para, ose fonde te tjera te ripagueshme ne vendin e huaj ku drejtoria e saj qendrore ka seline.
Ne Shqiperi veprojne 12 banka te nivelit te dyte
Ne Shqiperi veprojne aktualisht 12 banka te nivelit te dyte, te licensuara nga Banka e Shqiperise. Deri ne fund te vitit 1998, ne Shqiperi ishin licensuar nga banka qendrore 10 banka te nivelit te dyte, nder te cilat dy me kapital teresisht shteteror, Banka e Kursimeve dhe Banka Kombetare Tregtare. Me pas eshte pajisur me licence edhe "Fefad Bank" dhe se fundi dega ne Tirane e "Bankes se Pare te Investimeve" sh.a. Ne Shqiperi jane licensuar nga Banka e Shqiperise keto banka te nivelit te dyte: "Banka Kombetare Tregtare", "Banka e Kursimeve", "Banka Italo-Shqiptare", "Banka Arabo-Shqiptare Islamike", "Banka Dardania', "Tirana Bank", "Dega e Bankes Kombetare te Greqise", "Banka Nderkombetare Tregtare", "Dega e Bankes Alpha Credit A.E", "Banka Amerikane e Shqiperise", "Fefad Bank" dhe "Dega ne Tirane e Bankes se Pare te Investimeve".

BILANCI FISKAL I SHQIPERISE
PER PERIUDHEN 1992-1998 (ne milione leke)
Totali i ardhurave Totali i shpenzimeve Deficiti
1992 11.542 41.246 -29.704
1993 33.476 50.678 -17.202
1994 44.475 60.984 -16.509
1995 53.716 77.134 -23.418
1996 51.572 87.596 -36.024
1997 56.645 100.730 -44.085
1998 93.515 141.200 -47.685
Deri ne muajin gusht 1999 bilanci fiskal i Shqiperise rezulton
Totali i te ardhurave Totali i shpenzimeve Deficiti 68.580 99.190 -30.610 ZSH