31 agosto 2012

Hapen dokumentat, 30 historianë të huaj në Tiranë


Tiranë - Gusht 30,2012 - 17:15
Dy ditë përpara 28 nëntorit të 100-të të shtetit shqiptar, në Tiranë do të mbahet konferenca më e madhe historike e organizuar ndonjëherë. Bëhet fjalë për një pjesëmarje ndërkombëtare të 30 studiuesve nga Shtetet e Bashkuara dhe Europa si dhe 50 historianëve shqiptarë. Për institutin e Historisë kjo konferencë edhe pse e arritur me vështirësi të shumta financiare është një nga shtyllat rishkrimit korrekt të historisë.

"Konferenca do të zhvillohet në datat 26 dhe 27 nëntor. Kam bindjen se referatet e tyre do të jenë shumë serioze dhe kjo conference do të bëjë një hap përpara, do të vendosë një tullë të re në rishkrimin e historisë sonë kombëtare, në rikonceptimin, në rivlerësimin e saj. Ky ka qenë kujdesi dhe gjithë shqetësimi jonë që konferenca të jetë përmbajtësore, substanciale, të ketë plazmë, të shmanget rreziku i kalimit në parade siç mund të ndodhë në ndonjë rast"- tha drejtori i Institutit të Historisë, Beqir Meta.

Sipas tij, një projekt tjetër i rëndësishëm që do të konkretizohet në shtator dhe tetor është publikimi i një cikli botimesh dokumentare të cilat do të japin një pasqyrë të plotë vitit 1912.

"Risia që sjellin këto është se duke u botuar në mënyrë integrale, të plota, sjellin një tablo të plotë, të qartë, të vitit 1912. Si ishte ky vit në trojet shqiptare dhe në Ballkan. Kemi dhe një cikël të gjerë  botimesh dokumentare ku do të veçoja 5 vëllime me botime austro-hungareze mbi vitin e pavarësisë së Shqipërisë"- tha Meta.

Viti 2012 ka një ka sjellë rezultate të kënaqshme në fushën e botimeve historike ku përfshihen figura, dhe ngajrje të rëndësishme të historisë së vendit.

Aurela Papadhima

30 agosto 2012

Discovery DEVOLL, bilisht ALBANIA


Komuna Qendër (Devoll)
http://bilisht-smile.webs.com/apps/videos/show/10451071
Shko te: navigacion, kërko
Disambig.svg Në këtë Artikull flitet për Komunën Qendër që ekziston disa herë në Shqipëri, për të gjitha komunat shiko këtu: Komuna Qendër
Komuna Qendër (Devoll)
Harta e Republikës së Shqipërisë ku ndodhet Komuna Qendër (Devoll)
Të dhënat baze
Shteti Shqipëria
Qarku Qarku i Korçës
Rrethi Rrethi i Devollit
Kodi postar 7006 [1]
Targat e automjeteve DV
308 · Komunat e Shqipërisë

Komuna Qendër është një komunë në Rrethin e Devollit në Shqipëri.[2]
Vendbanimet
Komuna Qendër
Tren · Vërnik · Kapshticë · Kuç · Kurilë · Poloskë · Vishocicë · Trestenik · Bitinckë · Zagradec (Buzëliqen)
redaktoni kutinë


Burimet

^ Kodet postare të Shqipërisë
^ Shoqata e komunave

Shiko edhe
[fsheh]
s • d • r
Bashkitë dhe Komunat e Qarkut Korçë
Qendra: Korçë
Rrethi i Devollit Bashkitë: Bilisht
Komunat: Hoçisht · Miras · Progër · Qendër Qarku i Korçës.png
Rrethi i Kolonjës Bashkitë: Ersekë · Leskovik
Komunat: Barmash · Çlirim · Mollas · Novoselë · Qendër Leskovik · Qendër Ersekë
Rrethi i Korçës Bashkitë: Korçë · Maliq
Komunat: Drenovë · Gorë · Lekas · Libonik · Liqenas · Moglicë · Mollaj · Pirg · Pojan · Qendër · Vithkuq · Voskop · Voskopojë · Vreshtas
Rrethi i Pogradecit Bashkitë: Pogradec
Komunat: Buçimas · Çërravë · Dardhas · Udënisht · Proptisht · Trebinjë · Velçan
Qytete: Bilishti · Erseka · Korça · Leskoviku · Maliqi · Pogradeci

28 agosto 2012

U deshën 20 vjet qe një nga mozaikët me te rëndësishëm, ai paleokristian ne parkun arkeologjik te Antigonese, te restaurohet


U deshën 20 vjet qe një nga mozaikët me te rëndësishëm, ai paleokristian ne parkun arkeologjik te Antigonese, te restaurohet. Ky projekt i përbashkët i specialisteve shqiptare dhe atyre te huaj mbështetet nga ambasada gjermane ne Tirane. Mozaiku i Antigonese është restauruar ne vitet 1980 por agjentet atmosferike dhe periudha e mungesës se strukturave menaxhuese deri ne vitin 2006, kohe kur u krijua parku beri qe ai te pësoje dëme te konsiderueshme. Ky mozaik i përket shekullit te 12 pas Krishtit. Figurat qe përbejnë mozaikun janë te frymëzuara nga ngjyrat tipike te zonës se Lunxhërisë.

It took 20 years to one of the most important mosaics, he paleokristian archaeological park Antigonea, to restore. This joint project of the Albanian and foreign specialists supported by the German Embassy in Tirana. Mosaic Antigonea was restored in the 1980s but atmospheric agents and periods of lack of management structures until 2006, when they created the park did he suffer considerable damage. This mosaic belongs to the 12th century AD. Constituting the mosaic images are inspired by the colors typical of the area that Lunxhëria.

Borsh Beach Albania + Llaman Beach Albania 08/2012


The region which Borshi is located was part of the Chaonia of the ancient region of Epirus. The castle remained in use in Roman times and was refortified by the Emperor Justinian in the sixth century. Nothing is known of the settlement in the Byzantine era, until it is mentioned as Sopotos in 1258 when it was part of the Despotate of Epirus tha grew out of the failing Byzantine empire. Borsh then went through a period of considerable turmoil, changing hands several times between the Despotate of Epirus and Norman crusades invaders before being taken by the Turks in 1431.

Fifty years later it was captured by Albanians led by Skenderbeg, but was retaken by the Turks only eleven years later and heavily refortified. On June 10, 1570 the castle of Sopot was taken by James Celsi, Proveditor of the Venetian navy, who left after leaving in charge the Greek commander of Nauplion, Emmanuel Mormoris. This also triggered part of the nearby Himariotes to submit to Venetian rule.[2] The next year the Ottoman army recaptured it and took Mormori as a prisoner.

The fortress was renovated again by Ali Pash Tepelena, and it is these fortifications that visitors can view by taking the half hour walk up to the ‘castle rock’ the limestone mount clearly visible above the old village. During Ali pasha’s reign there were 700 houses at Borsh, and below the castle mount you can see a ruined mosque and madrese (a Muslim theological school), both of which were damaged in Ali Pasha’s wars but survived, only to be destroyed by fighting after 1912 when the Turks left the region.

Between 1912 and 1914 serious inter-ethnic conflict took place between Greeks and Albanians, and significant portion of the old village was destroyed, however some fine buildings remain. Modern Borsh was built after that, but became seriously depopulated, first due to malaria, and following severe reprisal killings by Germans in WW2 however, depopulation was balanced by an influx of refugees from Vlora, fleeing into partisan territory from the city which was heavily contested until late in the war.
Tourism
Albanian Riviera at Borsh

The village is very stable and growing in prosperity thanks to tourism and olive oil production. The thing that makes Borsh very popular is its beach, which is the largest beach in Ionian sea (7 km).

The tourism has begin to develop a lot thanks to village's beauty and thanks to its friendly people. Continuing in this way Borsh will become soon the best destination for tourists in the South of Albania.
See also
List of cities in Albania
Tourism in Albania
Albanian riviera

References
^ "Location of Borsh". Retrieved 2010-06-20.
^ Hill, George (2010). A History of Cyprus. Cambridge University Press. pp. 911. ISBN 978-1-108-02064-0.

Albania Albanian Riviera
Cities
Himarë
Sarandë
Vlorë

Villages
Borsh
Butrint
Dhërmi
Iljas
Ksamil
Kudhës
Lukovë
Palasë
Pilur
Qeparo
Vuno

National Parks
Llogara National Park
Butrint National Park
Karaburun-Sazan National Marine Park

See also
Vlorë County
Tourism in Albania
List of islands of Albania
Ionian Sea

Parku Arkeologjik i Finiqit i vendosur rreth 8 kilometra larg Sarandës gjendet jashtë vëmëndjes së specialistëve dhe investimeve prej vitesh.



Në park shfaqen shumë rrallë vetëm ekipet e gërmimit, ndërsa territori është i parrethuar, i pambrojtur dhe i mbuluar nga bimësia dhe shkurret. Foinike ose Finiqi i sotëm ishte kryeqëndra e Kaonisë së dikurshme, dhe në vitin 234 para krishtit u bë  kryeqendra e Epirit.

Rreth 20 per qind e familjeve në Finiq janë të gatshme ta lidhin veprimtarinë e tyre të përditshme me parkun arkeologjik qoftë kjo në ofrimin e krahur të punës për sistemime në park qoftë në ngritjen e pikave të shërbimit për vizitorët.

Autoritetet lokale vlerësojnë se nëse parku do të funksiononte normalisht dhe vizitorët do të drejtoheshin brenda tij do të kishim të paktën 20-fishin e interesit që shfaqet tani për Finiqin. Hapësira arkologjike shpesh ka rënë pre e grabitjeve dhe nuk kanë qenë të pakta rastet e dhunimit të monumenteve brenda parkut.

27 agosto 2012

Mbyllet ne Prishtine Seminari Nderkombetar i Kultures, Letersise dhe Gjuhes Shqipe 2012

Kepi i Rodonit, Grupe te rinjsh nga Tirana e Durresi angazhohen per te pastruar Kepin e Rodonit nga mbeturinat

Përsëri zbulime në Apoloni ! 08/2012 discovery Apolonia



 Aug 26th, 2012
Apolonia quhet ndryshe nëntoka më e pasur ku gjenden dëshmitë e hershme ilire dhe romake. Këtë herë nga një ekspeditë e përbashkët shqiptaro-franceze është zbuluar një reliev i punuar në kockë ku ka skena mitologjike, objekti më unik në Shqipëri. Kjo gjetje e veçantë që do t’i shtohet inventarit të zbulimeve arkeologjike, ka dalë në pah nga gërmimet në një ambient të shtruar me mozaik me motive gjeometrike. Objekti është në gjendje të mirë dhe, sipas ekspertëve, është gjurmë e qytetërimit ilir. Kjo ekspeditë franceze drejtohet nga arkeologu Zhan Luk, i cili thotë se gërmimet do të vazhdojnë 1 muaj. Sipas tij, kjo është një skemë antike shumë e njohur ku paraqitet Heraklisi me topuz dhe Apoloni me hark. Po në këtë zone, ka filluar gërmimi i një ambienti të shtruar me mozaik ku ekspertët arkeologë mendojnë se bëhet fjalë për një ndërtesë. Për këtë qëllim, ata theksojnë se do të vazhdojnë të gërmojnë për të zbuluar planimetrinë e kësaj ndërtese. Deri më tani, është gjetur muri verior dhe ai jugor dhe këto janë të dallueshme, por mungojnë edhe pjesë të tjera.

Liqenet e Belshit ne Elbasan, Mrekullitë natyrore ne vendin tone janë te shumta, por padyshim një prej tyre është dhe Dumreja e Elbasanit, e njohur si një nga perlat karstike me te bukura te Mesdheut


Mrekullitë natyrore ne vendin tone janë te shumta, por padyshim një prej tyre është dhe Dumreja e Elbasanit, e njohur si një nga perlat karstike me te bukura te Mesdheut. Mund te konsiderohet si një dhurate e çmuar qe i ka bere natyre kësaj zone, ku 85 liqene karstike e kane kthyer atë ne një vend turistik te lakmueshëm për turistet vendas dhe te huaj. Dhimiter Gjoshi është një emigrant qe pushimet verore preferon ti kaloje pikërisht ne këtë vend. Banoret e zonës tregojnë se kjo zone mbart vlera historike. Sipas tyre disa vite me pare liqeni i Seferaj u tha për shkak te thatësirës se madhe, por ne pah dolën shume vlera antike, një nga këto ishte edhe një skulpture e mbretëreshës Afërdite. Por si shume zona te tjera te vendit, problemi kryesor i saj mbetet infrastruktura. Ndonëse bashkia ka fituar një projekt prej 600 milion lekesh për shëtitoren rreth liqenit, por kjo është pak për zhvillimin e turizmit dhe tërheqjen e turisteve.
BELSH, ELBASAN
Natural wonders of our country are many, but certainly one of them is and Dumreja of Elbasan, known as one of the most beautiful karst pearls of the Mediterranean. Can be considered as a precious gift that has made this area nature, where 85 karst lakes have turned it into an enviable tourist place for local and foreign tourists. Demetrio Gjoshi is an immigrant who prefer to spend summer vacation just in this country. Residents of the area show that this area carries historical value. According to them a few years ago Seferaj Lake said because of the drought, but out came more antique value, one of these was a sculpture of Queen Aphrodite. But like many other areas of the country, its main problem remains infrastructure. Although the city has won a project of 600 million lek for promenade around the lake, but it is a little to the development of tourism and attract tourists.

Mes pushimit dhe kurimit ne Banjat e Benjes mbeten preferenca e te gjithë atyre pushuesve qe i vendosin pushimet e tyre midis relaksit dhe kurimit


Banjat e Benjes Banjat e Benjes mbeten preferenca e te gjithë atyre pushuesve qe i vendosin pushimet e tyre midis relaksit dhe kurimit. Këtë atmosfere e ofrojnë Banjat e Benjes qe gjenden pranë fshatit, me te njëjtin emër ne rrethin e Përmetit. Pushues nga shume qytete te vendit i kane zgjedhur ujërat termale këto dite vere, për aftësitë e tyre kuruese. Ne banjat e Benjes gjen pushues te moshave te ndryshme. Por prishja e godinës ne vitin 1997 i ka bere frekuentuesit te ndjekin recetat e trashëguara nga një pacient tek tjetri dhe banjat kane mbetur kështu një mundësi kurimi pa shpenzime. Por Banjat e Bënjes te surprizojne edhe me natyrën krejt te virgjër rreth tyre si dhe me një ure mbreslenese dhe plot elegance te ngritur ne kohen e Ali Pashes.

Benjes bathrooms remain the preference of all those vacationers who put their holidays between relaxation and treatment. This atmosphere of Spa offer Benjes was found near the village of the same name in the district of Bazaar. Visitors from different cities of thermal waters have chosen these summer day, for their healing abilities. We found the resort bathrooms Benjes of different ages. But the destruction of the building in 1997 has made Tourists follow recipes inherited from one patient to another and bathrooms have remained so without spending a treatment option. But the surprise Bënjes Spa with virgin nature entirely around them as well as a bridge impressive and full of elegance to set the time of Ali Pasha.

Rrjoll, destinacion i ri turistik, ndodhet 4 km larg Velipojës dhe konsiderohej një zone e virgjër për shkak te mungesës se infrastrukturës


Fshati Rrjoll, një zone kjo pranë plazhit te Velipojë, qe pak kush e njeh, por qe nga viti ne vit po zbulohet nga pushuesit dhe tashme është kthyer ne një destinacion te ri turistik.
PLAZHI I RRJOLLITAji ndodhet 4 km larg Velipojës dhe konsiderohej një zone e virgjër për shkak te mungesës se infrastrukturës, por me shtrimin e rrugës, dhe qetësisë qe ofron plazhi pushuesit kane nisur te frekuentojnë çdo dite e me shume. Nder pushuesit qe ka vendosur te pushoje ne këtë zone është italiani Capelino Bepe. Nuk kane qen te pakte pushuesit qe këtij viti kane lëne Velipojën dhe për te pushuar ne Rrjoll. Por ata thonë se probleme me te mëdha ne këtë zone janë mungesa e ujit te pijshëm, pastrimi i plazhit si dhe mungesa e banjave publike. Ky fshat shtrihet ne jug te plazhit te Velipojës dhe arrin deri ne zonën turistike te Shëngjinit.

Village Rrjoll an area near the beach this Velipoje, that few who knows, but from year to year are detected by vacationers and has already become a new destination resort.
Aji is 4 km away and was considered an area Velipoja virgin because of lack of infrastructure, but paving the way, and tranquility that offers beach vacationers have started to attend each day and more. Among vacationers who has decided to cease in this area is Italian Beppe Capelino. There have dog pacts that this year vacationers testifying and left to rest in Rrjoll. But they say the biggest problems in this area are the lack of drinking water, beach cleaning and the lack of public toilets. This village lies on the southern beach Velipoja to about tourist area Shengjin.

Zgjedhja e turisteve te huaj? Bregdet, alpe apo turizëm kulturor..?


ALPET SHQIPTAREBregdet, alpe apo turizëm kulturor! Cilat janë destinacionet me te kërkuara gjate kësaj vere nga turistet e huaj?! Sipas Zyrës me te re te Shërbimit Turistik ne aeroportin "Nene Tereza", vetëm gjate muajit gusht kërkesat me te shumta kane qene për zonën e alpeve te vendit dhe kryesisht nga turistet çek. Ne vend te dyte renditet bregdeti i jugut, i zgjedhur nga francezet dhe italianet. Por, shume te tjerë interesohen edhe për juglindjen e vendit, si disa austriake qe po kërkojnë te informohen mbi mënyrat e transportit për ne Korçe e Voskopojë. Ne fakt, Zyra e Shërbimit Turistik ne Rinas u çel ne fillim te muajit Gusht dhe sipas punonjësve, gjate këtyre 20 ditëve te para mesatarisht rreth 10 turiste ne dite kërkoje guida e broshura. Botimet mbi natyrën dhe ato me informacion te përgjithësim janë me te tërhequrat mes materialeve qe ofrohen falas. Por turistet kërkojnë edhe harta te qyteteve, te cilat mungojnë përveç asaj te Tiranes. Anglisht, Gjermanisht apo Italisht janë gjuhet kryesore ne te cilat ofrohen materialet turistike. Bashke me broshurat, zyra e shërbimit turistik ka edhe listën e hoteleve dhe oraret e transportit publik.



Coast, Alps or cultural tourism! What are the required destinations this summer by foreign tourists? According to the new Office Tourist at the airport "Mother Teresa", only during the month of August with numerous requests have been for the Alps area of the country and mainly by tourists check. Ranked second in the country's coastline south, chosen by French and Italian. But many others also interested southeast of the country, as some are calling the Austrian who informed on ways of transportation in the Voskopoje Korce. In fact, Tourist Office was opened in Rinas in early August and by employees during these 20 days of pre average 10 per day tourists seek guide booklets. Publications on nature and those with information are more attracted generalization between materials offered for free. But tourists seeking the map of cities, which are absent except Tirana. English, German or Italian are the main languages ​​in which tourist materials provided. Along with brochures, tourist service office has a list of hotels and public transportation schedules.

Fotot e rralla te Përmetit tregojnë historinë dhe kulturën e qytetit afro 100 vjet me pare



Disa foto te rralla tregojnë historinë dhe kulturën e qytetit te Përmetit afro 100 vjet me pare. Ato janë nxjerre nga arkivi dhe interneti pas një punës pasionante te organizatorit te kësaj ekspozite Thanas Todhe. Rremes tyre çdo kush mund te shoh zhvillimin e zonës. Janë fotot e pazarit te vjetër, fotot e objekteve te kultit dhe te urave te qytetit. Ne disa raste ndryshimi është i dukshëm, si ne atë te grykës se Këlcyrës e cila ka pasuar një ndryshim te thelle, por ka edhe ndryshime fare te pandjeshme siç është fshati Benje ne Përmet. Ne këtë ekspozite janë edhe fotot te objekteve qe nuk janë me. Ne disa prej tyre mund te informohesh edhe për mënyrën e veshjes apo armeve qe përdornin dikur patriotet shqiptare. Kjo ekspozite vjen ne kuadër te 100 vjetorit te pavarësisë.

Some rare photos showing the history and culture of the city of Bazaar nearly 100 years ago. They are extracted from the archive and the Internet after a passionate work of the organizers of this exhibition Thanas Todhe. Rremes everyone can see the development of the area. Old bazaar photos, pictures of objects of cult and the bridges of the city. In some cases the difference is obvious, as in the throat that Këlcyra which followed a profound change, but also changes quite insensitive as Benj village bazaar. In this exhibition are photos of objects that are not. In some of them can be informed on how to dress or use weapons once Albanian patriots. This exhibition comes in the framework of the 100th anniversary of independence.

Apollonia fest 2012, Rikthehen "Netët Apolloniane"


 24 Gusht 2012 14:15 APOLLONIAAPOLLONIAAshtu siç pritej, vepra e njohur e Rossinit, Berberi i Seviljes ka nisur përgatitjen mes artisteve shqiptare, atyre italiane e kroate. Opera do te jete pjese e edicionit te tete te “Apollonia Fest”, aktivitete te cilat nisin me 26 gusht. Sipas organizatoreve, këtë vit eventi qe vendoset tradicionalisht ne parkun kombëtar te Apollonise, do te zhvillohet edhe ne Manastirin e Shen Merise, por edhe ne qendrën e qytetit te Fierit. Pervec operës “Berberi i Seviljes”, pjesa tjetër e performancave te cilat do te zgjasin deri me 2 shtator jane shfaqe teatrale duke u gërshetuar edhe me koncertet e muzikës folklorike. “Klitemnestra”, “Atridet” apo “Prometeu” janë disa nga pjesët e antikitet grek qe do te shijohen nga rrënojat antike te Apollonise.
Ashtu siç pritej, vepra e njohur e Rossinit, Berberi i Seviljes ka nisur përgatitjen mes artisteve shqiptare, atyre italiane e kroate. Opera do te jete pjese e edicionit te tete te "Apollonia Fest", aktivitete te cilat nisin me 26 gusht. Sipas organizatoreve, këtë vit eventi qe vendoset tradicionalisht ne parkun kombëtar te Apollonise, do te zhvillohet edhe ne Manastirin e Shen Merise, por edhe ne qendrën e qytetit te Fierit. Pervec operës "Berberi i Seviljes", pjesa tjetër e performancave te cilat do te zgjasin deri me 2 shtator jane shfaqe teatrale duke u gërshetuar edhe me koncertet e muzikës folklorike. "Klitemnestra", "Atridet" apo "Prometeu" janë disa nga pjesët e antikitet grek qe do te shijohen nga rrënojat antike te Apollonise.

As expected, the known works of Rossini, The Barber of Seville has started to prepare between Albanian artists, those Italian and Croatian. Opera will be part of the eighth edition of "Apollonia Fest" activities that will begin on 26 August. According to organizers, this year the event was traditionally placed in the National Park of Apollonia, will be held in the Monastery of Saint Mary, but also in the center of the city of Fier. Besides the opera "The Barber of Seville", the rest of the performance, which will last until September 2 are theatrical display being combined with folk music concerts. "Klitemnestra" "Atridet" or "Prometheus" are some of the parts of Greek antiquity to be enjoyed by the ancient ruins of Apollonia
Ky sezon veror ndryshe nga ai i viteve te fundit ka pasur një mungese te dukshme te aktiviteteve kulturore, te cilat ishin kthyer ne tradite gjate stinës se nxehte. Pas problematikes me fondet, kësaj vere i mungoi Festivali Ndërkombëtar i Teatrove ne Butrint, por edhe panairet e librit qe realizoheshin ne Vlore apo Ulqin. Duket se këtyre projekteve qe shuan se ekzistuari kete vere, "Netet Apolloniane" i rezistuan. Java me shfaqe teatrale dhe opera kthehet ne 26 gusht. Sipas regjisorit Milto Kutali, përveç Shqipërisë, trupat nga Kroacia, Italia apo Greqia do te jene pjese e performancave ne skenën antike te Apollonise. Nga ana tjetër, siç është bere tashme tradite, gjate netëve Apolloniane artistet realizojnë edhe një pjese lirike me pjesëmarrje ndërkombëtare. Pas operas "Silvano" apo "Operes per Tre Groshe" te nje viti me pare, kete vere do te jete "Berberi i Seviljes". Vepra "Berberi i Seviljes" do te vendoset përveç Apollonise edhe ne një nga skenat e kryeqytetit, ne fund te muajit Gusht. This summer season than that of recent years there has been an apparent lack of cultural activities, which were returned during the season that hot tradition. After problematic funds, lacked this summer International Festival of Theatre in Butrint, but realized that the book fairs in Vlora and Ulcinj. It seems that these projects exist that suppresses this summer, "nights Apolloniane" resisted. Java and opera theater plays back in August 26. According to Milton Kutali director, except for Albania, Croatia troops from Italy and Greece will be part of the performance in ancient Apollonia scene. On the other hand, as is the tradition, during the nights Apolloniane artists realize the lyrical part with international participation. After opera "Silvano" or "Opera for three halfpenny" of a year ago, this summer will be "Barber of Seville". Works "Barber of Seville" will be set apart Apollonia in one of the scenes of the capital, at the end of August.

7 mijë turistë në Lezhë, interes për varrin e Skënderbeut 08/2012


Lezhë - Lezha mbetet destinacion i turizmit kulturor, me mbi 7 mijë turistë që kanë vizituar këtë vit qytetin. Kalaja e Lezhës dhe vendvarrimi i Skënderbeut janë dy objektet më të vizitueshme pasi çdo vit numri i vizitorëve kryesisht në memorial arrin në mbi 10 mijë. Sipas statistikave zyrtare, numri i turistëve të huaj ka qenë rreth 1000 në vitin 2010, 1500 vitin e kaluar; ndërsa këtë vit ka arritur në 1650. Vizitorët më të shumtë janë nga Kosova, Maqedonia dhe Mali i Zi. Ndërsa turistët e huaj vijnë nga Evropa Perendimore, por nuk kanë munguar as turistët kanadezë dhe australianë.

"Duke qenë viti i 100 vjetorit të pavarësisë memoriali i Skënderbeut sëbashku me kalanë mesjetare të Lezhës kanë qenë dy pikat kryesore të vizitueshmërisë nga vendas dhe të huaj. Këto vizita tregojnë rëndësinë e madhe që ka marrë memoriali i Skënderbeut, që i kushtohet dy ngjarjeve historike, Kuvendit të Lezhës dhe varrosjes së Skënderbeut"- thotë Halit Kavaja, Specialist i Monumenteve.

Në Qarkun e Lezhës numërohen 34 monumente natyre dhe 21 objekte  muzeale, arkeologjike dhe historike. Por Lezhës i mungon një muze historik- etnografik dhe arkeologjik, i cili vlerësohet se do t'i jepte një hov të ri zhvillimit të turizmit, pasi mbi 810 objekte kulturore e etnografike vazhdojnë të jenë në katin përdhes të Bibliotekës së Lezhës, pa u vizituar nga askush.


Lindita Koka

Opera “Berberi i Seviljes” nga Metropoli në Apoloni ne Mbrëmjen e datës 31 gusht

Opera “Berberi i Seviljes” nga Metropoli në ApoloniTIRANË 25 Gusht 2012 - 15:56 - Mbrëmjen e datës 31 gusht publiku i Tiranës do ketë mundësinë të shikojë në Teatrin e Metropolit, provat gjenerale të operës “Berberi i Seviljes” të Gioacchino Rossinit, shfaqja zyrtare e së cilës do të jepet në datën 1 shtator në Teatrin e Apolonisë në Fier.

Opera nën regjinë e Milto Kutalit do të dirigjohet nga Ettore Papadia dhe do të ketë pjesëmarrjen e baritonit Saverio Sangiacomo dhe të tenorit Raffaele Abete. Kjo opera vihet në skenë me mbështetjen e Institutit Italian të Kulturës në Shqipëri dhe Bashkisë Fier, në kuadër të Projektit IPA Archeo’s.

Vepra e njohur e Rossinit, “Berberi i Sevilje” është një bashkëpunim mes artisteve shqiptare, atyre italiane e kroatë. Opera do te jete pjese e edicionit te tete te “Apollonia Fest”, të cilat nisin më 26 gusht. Spektakli do të rishfaqet gjatë muajit tetor në tri qytete italiane: Lecce, Ancona e Chieti. Ariet e operas do të jenë përsëri në qendër të spektaklit “Sul Sentiero di Adriano” 2012 që Shoqata Arena Sferisterio e Maceratës do të ofrojë të shtunën e 15 shtatorit pranë teatrit të zonës arkeologjike të Hadrianopolis, në afërsi të Gjirokastrës.
(e.m/BalkanWeb)

Rikonstruksioni i rrugeve Nartë - Tec dhe Nartë - Zvërnec 2012


Shtohet frekuentimi i plazhit të ri të Nartës dhe Manastirit të Zvërnecit, falë investimeve të kryera nga Fondi Shqiptar i Zhvillimit në infrastrukturën e brendshme dhe atë turistike të Komunës Qendër Vlorë.

Korcë, zjarret përfshijnë Parkun Kombëtar të Bozdovecit


in data 26/ago/2012
Parku Kombëtar i Bozdovecit në qarkun e Korcës tashmë është përfshirë nga flakët e zjarrit, i cili ka depërtuar në masivin pyjor. Vatra e zjarrit e nisur orë më parë është riaktivizuar me intensitet të lartë duke bërë thuajse të pamundur ndërhyrjen nga terreni, ndonëse aty janë dhjetra forca të shërbimit pyjor, të policise dhe banorë të zonës. Zjarri rrezikon dhe Dardhën e Boboshticën teksa kërkohet ndërhyrje urgjente nga ajri. Ndërkaq, më herët 30 hektarë pisha të djegura janë pasojë e zjarrit të madh që ka përfshirë zonën pranë rezervuarit në Voskopojë. Vatra vijon të jetë aktive, teksa ka përfshirë një sipërfaqe të madhe duke rrezikuar të përhapet e favorizuar nga era dhe temperaturat e larta. Ndërhyrja në terren mbetet e vështirë për shkak të intensitetit të flakëve. (da.xha/BalkanWeb)

SHENGJINI 150 MIJ PUSHUES NE BREGDET 26 GUSHT 2012

South Albania Beaches, le spiage nel sud di albania... 2012

Eshte hapur të dielën në mbremje në qytetin e Durreësit edicioni i 5-të i Festivalit Nderkombetar te Filmit. Eventi organizohet nga bashkia e qytetit te Durresit ne bashkepunim me Ministrine e Kultures.




12 filma nga disa vende të botës
Tiranë - Festivalit ndërkombëtar i filmit në Durrës ngre siparin të dielën në edicionin e pestë të tij. Disa premira të kinemasë Europiane dhe emra të njohur të filmit europian e amerikan do të jenë pjesë e vitit jubilar të këtij festivali mes të cilëve regjisori Milosh Forman, apo aktori serb Laza Ristovski.

"Milosh Forman në pamundësi fizike për shkak të moshës së tij do të mund të jetë në Durrës përmes një lidhjeje direkte nga New York-u në datë 30 për t'i dhënë kënaqësinë të gjithë atyre që janë studentë të kinemasë, studentë për regji, për aktorë, studente teatri. Kinemaja ku ne kemi ndaluar për ta pasur si të ftuar nderi këtë vit janë kinoproduksionet franceze ku do të hapet ky edicion me filmin 'Be loved'"- thotë Anila Vrafi, drejtoreshë e DIFF.

12 filma do të konkurojnë për Statujën e Gladiatorit si artistët më të mirë të këtoj festivali. Sa i takon kinemasë shqiptare, këtë vit ajo do të përfaqësohet vetëm nga Kosova.

"Kosova përfaqësohet me një produksion. Shqipëria nuk vjen me një produksion kështu që do të kemi mundësinë që të jemi edhe me filmin shqip në konkurim për Gladiatorin e Filmit më të mirë ballkanik me shpresën që do të mund ta rrëmbejnë këtë trofe"- tha Varfi.
Filmat e këtij festivali do të shfaqen në disa ekrane të mëdha të qytetit bregdetar, ndërsa disa shfaqje speciale do të shfaqen për publikun në Tiranë, Vlorë, Sarandë dhe Pogradec.

Aurela Papadhima

22 agosto 2012

Historia e Shqiperis,Albania presantohet ne "Meeting Rimini 2012" me nje stand rreth 120 m2 26 postera foto dhe nje dokumentare rreth dialogut te dy protagonisteve E.Hoxha e V.Prennushi; La storia del Albania viene presentato a Meeting di Rimini 2012 con un stand di 120 m2 26 foto poster, e con un documentario fra due protagonisti E.Hoxha e V.Prennushi

Albania, Athleta Christi. Alle radici della libertà di un popolo 
Domenica 19 agosto 2012 - Sabato 25 agosto 2012
Te dielen ne Fieren e Riminit,Itali u hape manifestazioni "Meeting rimini 2012" nje event shume i rendesishem ku marin pjese persona nga e gjithe bota. Ky event lind ne 1980 si nje vend mes miqsh ku ndahen ide mes personave te feve dhe kulturave te ndryshme. qe prej atehere ne kete eveniment mberrijne personazhe te njohur, ku flasin per eksperienzat dhe idet e tyre. Ky eveniment behet gjithmon ne javen e fundit te gushtit.
Marin piese cdo edicion 800.000 persona, 20 kombësi, 4000 vullnetarë, 130 takime, 250 folësit, 8 ekspozita, shfaqje 35, 10 ngjarje sportive, të ngritur 170.000 ,


  Ju do te thone c'ju intereson ky informacion, por si gjithmon blogu hoteleriturizemalbania.blogspot.it mundohet t'ju informoje mbi aktivitetet kulturore qe rrisin vlerat e historis Shqiptare. Kete vite per here te para prezantohet ne kete Meeting dhe historia e popullit shqiptare ne nje hapsire prej rreth 120 metra katrore, ku jane te afishuara 26 postera te cilet prezantojne te gjithe figurat qe e kane bere shqiperine qe te shkruhet si ne harte dhe ne librat e historise ne mbare boten.Prezantimi i kesaj mostre fillon me Iliret vazhdon me figura te larta historie, ku dhe gjate ketij perkorsi ndodhet dhe nje TV ku shfaqet nje dokumentare mbi diktaturen dhe perse fete u ndaluan te praktikoheshin ne bashkbisedim E.Hoxha - V.Prennushi dhe Ramiz Aliaj (video do vijoj ne diten e ardhshme),  dhe mbaren me shqiperine e 1991 me anijen durresi. Pa harruar te themi qe pervec ketyre posterave ne program eshte dhe nje shfaqie teatrale e cila behet ne disa ore te caktuar te dites.
Nje gje qe me beri pershtypje ishte radha e madhe e persona qe prisnin per tu njohur me historin tone. Duke pasur mundesin te pyesja personat perreth kesaj stende si ju ishte dukur kjo eksperienz mbi shqiperin, mora përgjigje pozitive dhe reagime me nje buzeqeshje qe te bente te kuptoje qe nuk jemi vetem nje popull klandestinesh. Ishin te plote dhe shume vizitore shqiptare qe jetojne ne itali te cilet kishin ardhur kryesisht per kete stand dhe per te njohur  historine femijve te tyre qe kane dhe jane rritur ne Itali, krenaria e këtyre persona ishte e pa papërshkrueshme. Me poshte do te gjeni me shume informacione ne gjuhen italiane per pjesëmarrjen e shqiperis ne kete aktivitet .
 La mostra intende documentare come “la libertà si identifica con la dipendenza da Dio a livello umano, cioè riconosciuta e vissuta”, come scrisse don Luigi Giussani, una religiosità che diventa quindi l’unico limite che può essere opposto alla dittatura dell’uomo sull’uomo, “l’unica obiezione alla schiavitù del potere”. Questo è quello che ha vissuto drammaticamente e tragicamente uno dei più antichi popoli d'Europa, quello albanese, che quest’anno festeggia il centenario dall’indipendenza (1912-2012).



Partendo da una breve riflessione sulla personale esperienza dei curatori il percorso si dirige verso le più grandi icone storiche dell'identità di quel popolo, delineando la coscienza con cui i protagonisti hanno vissuto nel loro tempo attraverso le loro diverse vocazioni. La mostra riflette quindi sulla totale censura della religiosità, compiuta in Europa dal comunismo albanese, per concludere con un giudizio sull'attualità, condiviso con il pensiero dei più grandi pensatori albanesi contemporanei.

La mostra è un percorso multimediale che, dopo un iniziale premessa sui dati che ne documentano i temi, racconta di Giorgio Castriota Scanderbeg, l'athleta Christi che fermò l'avanzata ottomana verso l'Europa. Il condottiero di un popolo sostanzialmente guerriero dà vita ad un'epopea che segna ancor profondamente l'identità degli albanesi. Identità che venne custodita e tramandata nella sua più pura essenza dal clero e dagli ordini religiosi cattolici. La loro fedele presenza tra gli albanesi è perfettamente riassunta in una lettera aperta del 1932, con la quale i frati francescani di Scutari rispondono al ministro dell'Istruzione del regno d'Albania, quando questi propone di limitare la loro libertà d'insegnamento: “Signor Hil, quanti anni, o meglio quante ore di insegnamento durante la vostra vita avete impartito ai giovani albanesi nelle scuole? […] Dove sono i libri che avete scritto, le riviste, i giornali, che Voi, di vostra iniziativa avete creato per difendere i diritti degli albanesi e dell’Albania? […] Avete mai, in qualche luogo, pacificato vendette, svincolato da ipoteche terre coltivabili, prati, case, oppure asciugato le lacrime di qualcuno? […] Avete combattuto per la patria. Noi pure ci siamo trovati in combattimento, passo a passo con il nostro popolo, più spesso di Vostra Signoria. Anzi, noi abbiamo versato anche del sangue per l’Albania. Mentre Vostra Signoria è ritornata, grazie a Dio, sana e salva!”.




Seconda icona della mostra sono i principali protagonisti del risorgimento albanese, che porta nel 1912 all'indipendenza del paese dall'impero ottomano: i francescani, i gesuiti e il clero secolare che saranno le prime vittime del regime totalitario più atroce della storia europea. Nel popolo che ha generato questi martiri nasce e viene educata anche la grande santa del ventesimo secolo, Madre Teresa. Mentre la sua potente umanità testimonia Cristo al mondo, l'Albania precipita nelle tenebre di un ateismo imposto e propagandato con capillare ferocia.
Tale regime ateo crolla perché si scontra con l’irriducibilità della natura umana che non può essere ridotta al prodotto di un progetto ideologico.

All'alba di questa rinascita gli albanesi si trovano quindi a fare i conti con il senso di vuoto identitario lasciato dal crollo dell'ateismo di stato, che si riassume ancora oggi nella vulgata secondo cui la fede propria degli albanesi sarebbe l'albanismo, ma non solo. Si tace delle ragioni che hanno portato alla liberazione dell'Albania dal totalitarismo e si permane traumatizzati dalla dittatura più sanguinosa del secolo: gli albanesi sono liberi, eppure al contempo, schiavi dell’eredità del pensiero comunista.

La mostra vuole essere un inizio di risposta, fondata sull'eredità di quelle tre grandi icone albanesi, a questa persistente menzogna. L'obiettivo ultimo è costituire un punto di partenza di un dibattito in Albania che tenga in principale conto il fatto che culturalmente gli albanesi sono, per tutto ciò, parte della cultura europea occidentale. Allo stesso modo è anche il tentativo di dire all'Occidente che l’essenza della storia dell'Albania gli appartiene, proprio per il modo in cui essa inneggia alla libertà.

A cura di Bardha Karra, Florenc Kola, Zhirajr Mokini Poturljan, Miranda Mulgeci Kola, Teodor Nasi, Denis Spahaj.
Con la consulenza di Felice Eugenio Crema, Giorgio Paolucci.
 Approfondimenti:
 Mostra curata da:
 ALBANIA, ATHLETA CHRISTI. ALLE RADICI DELLA LIBERTÀ DI UN POPOLO
mercoledì 22 agosto 2012 19.00 - Sala C1 Siemens

Partecipano: Teodor Nasi, Curatore della mostra; Ardian Ndreca, Docente di Filosofia e Direttore dell’Istituto per lo Studio dell’Ateismo e delle culture (I.S.A.) alla Pontificia Università Urbaniana; Agron Tufa, Direttore dell’Istituto degli Studi sui Crimini di Tirana. Introduce Giorgio Paolucci, Caporedattore Centrale di Avvenire.

Allegati:
Clicca per salvare l'appuntamento in Microsoft Outlook
memo
 Personaggi intervenuti:
  • Nasi Teodor
  • Ndreca Ardian
  • Tufa Agron

Le radici cristiane dell'Albania

ROMA, – Per quella che è stata la sua vicenda, l'Albania rappresenta un capitolo a sé nella storia d'Europa. Difficilmente incasellabile secondo i parametri di Europa occidentale o orientale, questo paese, seppur piccolo per dimensioni territoriali, è grande per la forza della sua tradizione cristiana.
Sebbene sia stato oppresso da una dittatura comunista, sarebbe un errore analizzare la storia dell'Albania in base a quanto avvenne in Unione Sovietica e nel paesi satelliti. Anche in ciò, questa nazione conserva la sua peculiarità.
Pur essendo luogo d'origine di una delle più numerose comunità di immigrati sul suolo italiano, dell'Albania sappiamo molto poco. La mostra Albania Athleta Christi. Alle radici della libertà di un popolo, in programma al prossimo Meeting di Rimini (19-25 agosto), intende contribuire a colmare questa lacuna.
Per conoscere i contenuti dell'esposizione, Zenit ha incontrato Teodor Nasi, giovane avvocato trapiantato in Italia, curatore dell'iniziativa, assieme a Felice Crema, Bardha Karra, Florenc Kola, Zhirajr Mokini Poturljan, Miranda Mulgeci Kola, Giorgio Paolucci e Denis Spahaj.

Come avete conosciuto il Meeting, voi curatori albanesi, e come è nata l'idea di questa mostra?
Teodor Nasi: Ho conosciuto il Meeting poco dopo aver incontrato il cristianesimo. È la più importante tribuna culturale italiana. Ho iniziato a lavorarvi come volontario nel 1997, a 17 anni. Avvicinandoci all’occasione del centenario dell’indipendenza dell’Albania, diventando sempre più forte l’urgenza di dare una risposta a quelle domande che la mostra solleva, ecco che nel 2010 abbiamo iniziato a parlarne ed oggi pare che ci siamo.

Il vostro progetto intende illustrare il rapporto inscindibile tra cristianesimo e libertà: nell'Europa orientale che ha vissuto più di 40 anni di comunismo, ciò è un dato acquisito. Come trasmetterlo qui in Occidente, dove la cristianità viene spesso vista come una minaccia?
Teodor Nasi: È un dato di fatto che questo rapporto, non sempre chiaro e sovente avversato e negato, segni a fondo la storia e l’identità albanese. L’evidenza di questo sorge in noi a seguito della nostra esperienza personale di incontro cristiano e si proietta nella mostra sotto forma di domanda valida per tutti gli albanesi.
Vorrei però osservare che non sussiste, se non apparentemente, una identità tra Albania ed “Europa Orientale”. Una delle discussioni più vive cui si assiste in Albania oggi è proprio questa sulla collocazione culturale tra Oriente e Occidente. È una questione complessa e si discute sul ruolo dell’islam e sull’appartenenza al cristianesimo. Il punto, però, è che tali discussioni sono tanto vivaci nei toni, quanto povere nei contenuti. Si insiste a portare acqua al proprio mulino, leggendo ideologicamente la storia. Ed è parimenti evidente che molti esponenti delle diverse correnti di pensiero in questa diatriba sono dei partigiani di posizioni di potere non albanesi, per non dire anti-albanesi.
Ci ha molto colpito, invece, la perfetta concordia nel porsi di alcune domande tra noi e il più grande scrittore albanese vivente, Ismail Kadaré. Il rischio di dissolvimento identitario, così come egli lo pone, è il punto di partenza della nostra mostra. Se si pensa che stiamo parlando di una persona di tradizione islamica e formazione atea, ecco che il nostro lavoro diventa interessante, perché ci si rende conto che stiamo dialogando idealmente con tutti.
La questione del rapporto tra identità, libertà e religiosità assume toni tanto vivi quanto tragici nel giudizio sul regime comunista. Ciò che è avvenuto in Albania è molto diverso da quanto hanno subito i popoli dell’Unione Sovietica o i paesi del Patto di Varsavia: far coincidere l’esperienza albanese con quella dell’Europa Orientale comunista non è una scelta sostenibile. Se volessimo per forza trovare dei termini di paragone, sarebbero più calzanti la Corea del Nord o la Cambogia di Pol Pot.

Quali sono le conseguenze di quel regime che ancora incidono sull'attualità del vostro paese?
Teodor Nasi: L’effetto culturale principale di questo regime disumano è un inquietante vuoto identitario, che si alimenta ancora con l'incapacità dell’establishment culturale e politico di fare seriamente i conti con quanto è avvenuto nel recente passato. Questa vergognosa mancanza si perpetua da vent’anni. Ci sono delle luminose eccezioni. Oltre a Kadaré, abbiamo scoperto l’opera di Agron Tufa, poeta e direttore dell’Istituto albanese per i crimini del comunismo. Oppure Ardjan Ndreca, professore dell’Urbaniana e direttore di uno degli storici periodici albanesi, riaperto dopo la censura comunista.
Si parte quindi da questi sprazzi di luce e dalla nostra esperienza per divulgare in Occidente con serietà la questione dell’identità albanese. Semplificando si potrebbe dire: ecco dove porta la strada anticristiana intrapresa. Non è tanto la sofferenza che causa l’oppressione di un regime comunista feroce quando è al potere, ma è la sua eredità ad essere oggi ancora angosciante.
Si riparte sempre però, non vivendo nella menzogna, giudicando ciò che è capitato a ciascuno e a tutto il popolo. La mostra a sua volta cerca, forse inadeguatamente, di documentare proprio questo partendo dall’esperienza albanese. Per comprendere in Occidente questo passaggio cruciale, accanto e con più titoli della nostra mostra, io suggerirei la gigantesca opera promossa dalla Fondazione Russia Cristiana, guidata da Padre Romano Scalfi.


Perché è così attuale la figura del vostro eroe nazionale Giorgio Castriota Scanderbeg? Che valori può trasmettere a noi che non conosciamo l'Albania?
Teodor Nasi: L’identità albanese, così come si è in qualche modo salvata fino ad oggi, trova la prima linfa vitale nell’epopea di questo personaggio eccezionale. Per i popoli balcanici i miti storici sono fondamentali, anche se sovente ridotti a idoli nazionalisti.
Qui parliamo di un grande principe cattolico, l’Athleta Christi dei Papi suoi contemporanei. Per gli albanesi la sua grandezza è riconosciuta ed orgogliosamente esaltata. Noi mettiamo in luce un aspetto della sua epopea che di solito la propaganda nazionalista tende a sottovalutare. Egli combatté in un contesto in cui l’Europa cristiana iniziava a difendersi dal più pericoloso nemico esterno della sua storia. Scanderbeg è immerso in questo contesto ed ha una parte da protagonista in questa lotta. Egli è nel cuore di questa lotta per la salvezza dell’Europa e vi si dedica con ogni forza, a dispetto di ogni calcolo. E, miracolo, gli albanesi lo seguirono uniti. Alcuni lo tradirono, ma ciò che rimane è che in quei trentacinque anni di cinque secoli fa gli albanesi entrarono nella leggenda.
Unità, lotta per la libertà, chiarezza dell’appartenenza, una epopea commovente… È attuale l’orgoglio degli albanesi per ciò che allora furono. È un punto di partenza per giudicare il presente, per dare le ragioni dell’orgoglio. È la viva descrizione degli albanesi immersi eroicamente nella cultura europea occidentale, in maniera tanto naturale da non essere in dubbio la relativa appartenenza.
Uno storico, Francesco Pall, descrive con efficacia l’impatto che ebbe Scanderbeg sui principi italiani suoi contemporanei: “[…] anche uomini di così calcolata avvedutezza, così astuti e privi di scrupoli, in quell’ambiente quattrocentesco, acerbamente egoistico e di generale slealtà, come erano lo Sforza e Ferrante d’Aragona, si mostrarono particolarmente sensibili di fronte a tanta liberalità d’animo e una così schietta lealtà […]”.
Castriota difese la fede del suo popolo con le armi, quasi come un crociato. Non rischia di essere un'immagine un po' "fuori luogo" in un contesto come quello del Meeting dove il dialogo interreligioso e l'amicizia tra i popoli sono all'ordine del giorno?
Teodor Nasi: Scanderbeg era un vero e proprio crociato. Quando prese il potere a Kruja nel 1442, la prima cosa che fece fu quella di passare per le armi tutti i turchi presenti che non si vollero convertire. Fu una crudeltà non fine a se stessa e che non si ripeté più in questi termini. In quel momento, all’inizio della sua lotta, Scanderbeg si schierava secondo il metodo del tempo. Diceva pubblicamente al Sultano che stava iniziando una guerra senza ripensamenti, all’ultimo sangue. Un gesto terribile. Siamo di fronte ad una scelta: o chiudiamo gli occhi o rileggiamo la nostra storia senza censurare nulla, alla ricerca delle radici di ciò che siamo. Per farlo credo che il primo requisito sia essere uomini liberi.
Se la verità storica al Meeting fosse fuori luogo, credo che esso si ridurrebbe in ultima istanza ad una sorta di celebrazione del relativismo. La mia esperienza del Meeting è quella di un luogo libero, slegato dalla schiavitù a teorie politically correct. D’altra parte il cuore dell’uomo è fatto per l’infinito, non per avere successo tra gli uomini che non deve offendere.

Lei vive in Italia da un po' di anni: come giudica i rapporti tra la sua terra d'origine e la sua terra adottiva? In cosa si rassomigliano e in cosa si differenziano i nostri popoli?
Teodor Nasi: Gli albanesi sanno tutto dell’Italia, gli italiani non sanno quasi nulla dell’Albania. C’è un po’ di disequilibrio nella reciproca comprensione. Ma poco male, alla fine conta il fatto che noi qui siamo accolti, anche se non da qualche violento ignorante.
Io faccio l’avvocato penalista in Italia. Ritengo questa professione importante quanto quella del medico. Se questi è colui che tutela la vita dell’uomo, l’avvocato penalista è colui che ne difende la libertà dagli abusi di chi applica la legge e dalle stesse leggi quando sono ingiuste. È una figura che i padri della patria repubblicana concepiscono così perché hanno chiara la luminosa tradizione cui appartenevano, dalle chiare radici cristiane.
Ebbene, oggi in Italia, la vulgata giornalistica e la relativa dominante opinione pubblica vedono nell’avvocato solo uno che “tira fuori di galera i delinquenti”, riducendone l’importanza ad un fastidio che non sanno perché lo si debba sopportare. Pensi che in Albania nel 1945-46 la prima categoria di persone fisicamente eliminata dal regime furono i preti cattolici. Immediatamente dopo i comunisti torturarono ed uccisero i loro avvocati. L’avvocatura fu abolita pochi anni dopo, con la motivazione che si trattava di una professione inutile. In Italia non siamo a questo punto, ma forse stiamo rotolando culturalmente verso una pari concezione.
Pensi anche alla generale sfiducia nella democrazia che inizia a serpeggiare un po’ ovunque. Ci sono in Albania persone che, come alcuni sedicenti ferventi cattolici, dicono stupidaggini come “la democrazia ha fallito”, guardando il vuoto identitario che segna quel paese. È un po’ la vecchia tentazione, miope e segno di schiavitù, di dare la colpa al sistema e non a noi stessi. In Italia si dà analogamente la colpa alla classe politica per la crisi e per il ristagno economico. È un po’ il cercare il male fuori dall’uomo che segna entrambe le culture.
Una cosa positiva che ci unisce è forse che non siamo popoli pusillanimi o servi. In sintesi: gli albanesi hanno un problema di definizione della loro identità. Secondo lei, si è poi riusciti a fare gli italiani?
Meeting di Rimini. L'edizione 2012 ha registrato 800.000 presenze da 40 Paesi del mondo.

20 agosto 2012

Kallmi, bukuria e Adriatikut


data 19/ago/2012 da VizionPlusAlbania
Bregdeti i Durrësit, mbart ne vetvete, një nder plazhet me te bukura, atë te kallmit. I vendosur ne pjesën perëndimore te qytetit bregdetare, përtej zonës se Currilave, Kallmi është nder te vetmet plazhe ne këtë qytet qe ka mundur ti shpëtoje dorës shkatërruese te njeriut, duke ruajtur ende te pa prekur ende disa zona te këtij bregdeti i cili ndërthur plazhin ranore me atë shkembore. Ata te cilët e frekuentojnë me se shumtin këtë plazh, janë qytetaret autoktone durrsake, te cilët ja dine vlerat qe mbart ne vetvete ky plazh.
Por edhe pse një nder plazhet me te bukur ne Durrës, per te shkuar ne Kallm, nuk është e lehte, rruga qe te shpie atje, është një sfide për çdo drejtues automjeti, pasi ajo çka te ofron kjo rruge, janë gropat, dhe pluhuri, gjë e cila e vështirëson udhetimin ne këtë zone te bregdetit Adriatik. Durrësi ka një nder vijat me te gjata bregdetare ne vend, ndërkohë qe peshën me te madhe te pushuesve e mban plazhi i madh i qytetit. Prej vitesh plazhi i Kallmit, renditet nder plazhet e preferuara për pushuesit, për shkak te qetësisë, pastërtinë dhe gjelbërimit te kodrave përreth.

The coast of Durres, in itself, an honor most beautiful beaches, the kallmit it. Located in the western part of the city coastal area beyond Currilave, Kallmi is one of the only beaches in this city that could be devastating human hand delivered, while still maintaining some still untouched areas of the coast that combines sandy beach with rocky. Those who attend this beach mostly, are native citizens of Durres who has taught the values ​​that carries the beach.
But although an honor most beautiful in Durres, to go Kallm is not easy, the way that leads there is a challenge for any vehicle steering as to what offers this path, are potholes, and dust , which makes it difficult to travel in this area Adriatic coast. Durres is an honor to long lines coastal country, while the bulk of the weight keeps vacationers great beach town. For years Kallmit beach, ranks among vacationers favorite beaches because of tranquility, cleanliness and greenery of the surrounding hills.

Discovery Permet-Albania ne histori dhe kulture

in data 23/ago/2012 Disa foto te rralla tregojnë historinë dhe kulturën e qytetit te Përmetit afro 100 vjet me pare. Ato janë nxjerre nga arkivi dhe interneti pas një punës pasionante te organizatorit te kësaj ekspozite Thanas Todhe. Rremes tyre çdo kush mund te shoh zhvillimin e zonës. Janë fotot e pazarit te vjetër, fotot e objekteve te kultit dhe te urave te qytetit. Ne disa raste ndryshimi është i dukshëm, si ne atë te grykës se Këlcyrës e cila ka pasuar një ndryshim te thelle, por ka edhe ndryshime fare te pandjeshme siç është fshati Benje ne Përmet. Ne këtë ekspozite janë edhe fotot te objekteve qe nuk janë me. Ne disa prej tyre mund te informohesh edhe për mënyrën e veshjes apo armeve qe përdornin dikur patriotet shqiptare. Kjo ekspozite vjen ne kuadër te 100 vjetorit te pavarësisë. Some rare photos showing the history and culture of the city of Bazaar nearly 100 years ago. They are extracted from the archive and the Internet after a passionate work of the organizers of this exhibition Thanas Todhe. Rremes everyone can see the development of the area. Old bazaar photos, pictures of objects of cult and the bridges of the city. In some cases the difference is obvious, as in the throat that Këlcyra which followed a profound change, but also changes quite insensitive as Benj village bazaar. In this exhibition are photos of objects that are not. In some of them can be informed on how to dress or use weapons once Albanian patriots. This exhibition comes in the framework of the 100th anniversary of independence.
Intensiteti i vlerave për metër katror të këtij qyteti të vogël nuk është thjesht çështje gurësh për të gdhendur kalldrëme, mure kishash apo ura me harqe. E nuk është thjesht çështje ushqimi, qoftë edhe me shije unike. Është çështje arti, kulture, zemre. Edhe damar toke pse jo. Jo më kot të huajt ishin dashuruar pas këtij qyteti, aq sa rrugët e tij nuk mbeten kurrë bosh
Si shkohet në Përmet
Në itinerarin e thjeshtë Tiranë-Tepelenë, merrni kthesën në të majtë, aty ku tabela lexon “Përmet”, pak para se të futeni në qytetin e Tepelenës. Përmeti ndodhet në juglindje të Shqipërisë, buzë lumit të Vjosës dhe rrëzë malit të Dhëmbelit, 30 km larg kufirit me Greqinë, me të cilën lidhet nëpërmjet pikës doganore “ Tre Urat “. Eshtë 70 km larg nga qendra e Qarkut dhe Prefekturës së Gjirokastrës ku bën pjesë si dhe 230 km larg Tiranës. Lumi Vjosa, që përshkon 58 km brenda rrethit, është lumi i dytë në Shqipëri për rezervat hidrike që përmban dhe krijon një luginë shumë të bukur që fillon me hyrjen e tij në Shqipëri në Çarshovë dhe e mbyll përkatësinë përmetare në kufi me rrethin e Tepelenës.
Nëse do t’ju qëllojë ta merrni ftesën në këtë qytet në pranverë, mos e refuzoni. E nëse do të kishit dëshirë ta shijonit plotësisht bukurinë e tij, duhet ta vizitoni në maj në muajin e trëndafilave. Aroma e tyre e parezistueshme, ndjehet sapo kaloni urën e Vjosës dhe hyni në qytet, mbretëron në çdo rrugë e rrugicë, derdhet nga dritaret e shtëpive dhe nga ballkonet e mbushura plot prej amvisave përmetare, nëpër lulishtet që shpërthejnë nga ngjyrat… Duket se nuk kishte ku të lindte tjetër një poet si Naim Frashëri, veçse në një zonë si Përmeti, për të krijuarpoemën e tij të famshme “Bagëti e Bujqësia”. – “Do këndoj bagëtinë që mbani ju e ushqeni/O vendëthit e bekuar ju mëndjen ma dëfreni”, shkruan Naimi, dhe me këtë ka parasysh përmetarët e mrekullueshëm dhe natyrën e rrallë të vendit, ku kurora e gjelbër zbukuron kryet e qytetit të vogël, ndërsa “Guri i Qytetit” është kthyer në simbol identifikues. Ndoshta jo vetëm prej bukurisë së natyrës por edhe për bukurinë e këtyre njerëzve, numri i turistëve të huaj që vizitojnë Përmetin, sidomos nga pranvera deri në vjeshtë, është shumë i lartë. Ne u ndjemë fatlumë që kishim shumë miq në Përmet dhe në fakt prej të gjithëve kishim marrë plot ftesa për ta vizituar qytetin në maj. Herët në vite, Vasoja i Hotel Alveros, kishte kohë që thoshte se nuk duhet t’ia linim rastësisë ardhjen dhe ikjen me një frymë nga qyteti, pa vizituar kishat dhe manastiret që e qarkonin, pa u hedhur deri në Hotovë, mes erës së pishave e bredhave të parkut, pa bërë një banjë kuruese në Bënjë, apo pa bërë një vizitë në Frashër, ku ndonëse shtëpia e vëllezërve rilindas është në gjendje të mjeruar, fshati është prapë i bukur dhe ka vlerë të vizitohet. Të jepet mundësia jo thjesht të shikosh rrugicat e kalldrëmta të zones së vjetër të qytetit por edhe fshatrat e vjetër, kishat sidomos, si ajo e Leusës dhe e Kosinës, në stilin e mrekullueshëm bizantin, ashefet e pasura të amvisave përmetare, mbushur plot e përplot me zahire, që kishin kaluar me sukses dimrin e gjatë e rezistuar deri në pranverën e vonë, me vazot e qelqta me gliko, turshitë e shumta dhe gatimet e famshme përmetare, të denja për një tavolinë feste me mbretëreshë rakinë dhe verën e zonës. Duket se ne ishim mysafirët e fundit që provonim shijen e këtij qyteti “qejfli”, që prej lashtësisë së dokumentuar në vite nëpër letrat e historisë. Më herët, udhëtarët e huaj si Evlia Çelebiu, F. Pukëvili, Edit Durham, etj., kanë folur me konsiderata për mikpritjen, bujarinë, pastërtinë e popullsisë përmetare.
Qyteti ka marë formën e një qyteti modern pas rregullimeve urbanistike të cilat janë kryer në vitin 1964. Ai ka një arkitekturë tipike me një shesh qëndror dhe me rrugë që zbresin nga kodrat e Bolëngës në qendër të qytetit, gjer buzë Vjosës ku ka rrugë paralele me lumin me shumë sipërfaqe të gjelbëruara e lulishte”. Përmetarët i ruajnë me fanatizëm fjalët e miqve, që përligjin mikpritjen, si të kenë frikë se mos, këtë herë miqtë nuk u kënaqën sa duhet e ata patjetër duhet të dinë se si janë pritur miqtë në vite. Mirëpo ne nuk kishim nevojë për konfirmimet e Çelebiut apo fjalët e bukura të Edit Durham, sepse asgjë nuk kishte ndryshuar, as shija e mikpritjes, as shija e ushqimeve e as bukuria e natyrës. Edhe trëndafilat shekullorë, po aq mahnitshëm ishin harlisur sikundër kishin bërë edhe kur kishte kaluar aty “Krajlica e Shqiptarëve”, siç e kanë quajtur malësorët shqiptarë udhëtaren Durham.
“Qyteti i Përmetit është sinonim i një qyteti me një mikpritje të rrallë, qytet i luleve, i këngëve popullore, lirike me saze, qytet i verës e rakisë dhe glikove tipike e unikale si ajo e arrës, kumbullës, kajsisë, etj”, na thotë Denada, që u bë vite tashmë që merret me turizmin, si bashkëpunëtore në shumë projekte të mbështetura prej shoqatës “Pro Përmet”. Edhe qyteti brenda ka bukuri, ndonëse është i vogël, ka rrugica karakteristike me kalldrëm dhe shtëpi me arkitekturë të veçantë, ndërsa në periferi ka disa ura tipike me harqe, ndërtime të shek. të XVIII-të, si ajo e Katiut, Bënjës etj.,por ka edhe natyrë të mrekullueshme përqark në të gjithë zonën. Është mëkat të mos e vizitosh të paktën një herë një qytet si Përmeti.
Gjithë treva e tij është kulturëdashëse”.Denada ka filluar ta dojë shumë këtë punë që bën, për shkak se sa më shumë futet thellë në histori e në vlera të kësaj zone, aq më shumë gjëra të bukura gjen. Në qytet e rreth tij ka shumë objekte monumente kulture si kisha postbizantine e Shënepremtes e Leusës, Kosinës, Bualit, Bënjës etj. Ne e dinim që edhe disa ditë nuk do të na mjaftonin për të vizituar gjithë ç’kishim dëshirë të vizitonim, sepse koha nuk mjaftonte për të marrë në këmbë kanionet e Bënjës e të Lengaricës, por edhe fshatrat e bukur përmetarë ishin shumë e nuk mund t’i vizitonim të gjithë. Dëshirën e kishim për në Frashër, meqë donim të vizitonim edhe shtëpinë e vëllezërve të mëdhenj. Por edhe deri në Kosinë do të hidheshim për të admiruar kishën e stilit bizantin të Shën Mërisë. Nuk të çudit aspak fakti që ky vend i vogël është vendlindja e pishtarëve të Rilindjes Kombëtare vëllezërve Frashëri, e dhjetra dijetarëve, studjuesve, artistëve në fushën e pikturës, skulpturës, historisë, gjuhësisë, muzikës popullore, etj., si Dora D’Istria
(Elena Gjika), Odise Paskali, Janaq Paço, Fatmir Haxhiu, Tefta Tashko, etj. Dhe kur i shkel vetë me këmbë këto vende, e kupton se intensiteti I vlerave për metër katror të këtij qyteti të vogël nuk është thjesht çështje gurësh për të gdhendur kalldrëme, mure kishash apo ura me harqe. E nuk është thjesht çështje ushqimi, qoftë edhe me shije unike. Është çështje arti, kulture, zemre. Edhe damar toke pse jo. Jo më kot të huajt ishin dashuruar pas këtij qyteti, aq sa rrugët e tij nuk mbeten kurrë bosh. Në çdo moment që të kalosh nëpër qendrën e vogël, do të gjesh miq të huaj
që kalojnë e që do të të thonë miqësish me dorë të ngritur: “Hello!”, apo “Ciao”, të ndikuar drejtpërdrejt prej buzëqeshjes së përhershme dhe entuziazmit
të banorëve mikpritës. Atyre mund t’u kishte qëlluar vërtet një herë në jetë. E sitë mos buzëqesheshim ne, që kishim mundësinë të ktheheshim e riktheheshim, për të admiruar pafundësisht bukuritë e shumta dhe mikpritjen e paharrueshme të këtij vendi të vogël.
Përshkrimi gjeografik
Rrethi i Përmetit ndodhet në juglindje të Shqipërisë. Ka një sipërfaqe prej 929 km2, ose 3,2 % të sipërfaqes totale të vendit. Rrethi i Përmetit është një nga tre njësitë që bëjnë pjesë në Prefekturën e Gjirokastrës së bashku me rrethin e Tepelenës dhe atë të Gjirokastrës. Rrethi i Përmetit kufizohet në veri nga rrethi i Skraparit dhe i i Korçës, në perëndim nga rrethi i Beratit dhe nga ai i Tepelenës në jug- perëndim, në lindje me rrethin e Kolonjës dhe në jug me rrethin e Gjirokastrës dhe Greqinë. Tokat më tipike në rrethin e Përmetit janë ato të kafenjta malore, tokat livadhore të kafenjta, tokat e hirta kafe, tokat e hirta kafe livadhore dhe në zona shumë të kufizuara si në Ballaban, Sukë, Katundishtë tokat pak aluvionale. Rrethi i cili shtrihet rreth luginës së lumit Vjosë me një sipërfaqe të kufizuar lugine me një lartësi duke filluar mbi 280 metra mbi nivelin e detit dhe me një terren kodrinor e malor mbi 2485 metra mbi nivelin e detit Lumi kryesor i zonës është Vjosa, e cila e ka burimin në Greqi dhe e përshkron rrethin e Përmetit në gjatësinë 58 km. Ai përbën edhe aksin kryesor të organizimit të tij dhe si fillim lidhës e komunikues me zonat përreth. Lumi Vjosa konsiderohet si një lumë i palundrueshëm me gjithë energjinë e madhe dhe shtratin e thellë të saj. Në rrjetin hidrografik të rrethit, bën pjesë edhe lumi i Osumit i cili kalon rrëzë fshatrave Koblarë dhe Gostomickë (komuna Frashër). Rrjedhja e këtij lumi shërben si kufi natyror me rrethet e Korçës dhe Skraparit. Një ndër lumenjtë e tjerë dhe i dyti për nga gjatësia është Lengarica 36 km. Pranë fshatit Bënjë (14 km larg qytetit të Përmetit) burojnë ujërat termale të njohura me emrin Banjat e Bënjës. Këto ujëra kanë veti curative për sëmundjet e lëkurës, stomakut, dhe reumatizmës. Të tjerë lumenj që mund të përmendim në këtë rreth janë: Sarandaporo, Lumi i Çarshovës i gjatë 19 km që buron në malet e Kolonjës, Lumnica, i gjatë 28 km pranë fshatit Piskovë. Zalli i Dëshnicës, i gjatë 28 km derdhet në Këlcyrë. Lumi i Zagorisë i gjatë 13 km, i cili kalon në zonën e Malëshovës dhe derdhet po në grykën e Këlcyrës.
Relievi dhe Klima
Rrethi i Përmetit kufizohet në very nga rrethi i Skraparit dhe i i Korçës, në perëndim nga rrethi i Beratit dhe nga ai i Tepelenës në jug- perëndim, në lindje me rrethin e Kolonjës dhe në jug me rrethin e Gjirokastrës dhe Greqinë. Zona shtrihet midis dy masivëve malorë të rëndësishëm atij të Dangëllisë në veri-lindje dhe vargmaleve Trebeshinë-Dhëmbel-Nemërçkë në jug-perëndim. Vargmali i Dangëllisë ka një gjatësi prej 56 km dhe pikë kulmore ka malin e Qelqes, ndërsa vargmali Trebeshinë-Dhëmbel-Nemërçkë ka një gjatësi prej 60 km ku 20 km i përkasin masivit të Trebeshinës. Ky vargmal ka si pikë kulmore malin e Gotakut 2485 metra të lartë. Rrethi I Përmetit ka një klimë mesdhetare klasike: temperaturat mesatare variojnë në dimër 10-12 gradë celcius dhe 25- 28 gradë celcius në verë.
Turizmi
Sektori i turizmit është një nga sektorët kryesorë të zhvillimit ekonomik të rrethit. Në fushën turistike rrethi i Përmetit ka shumë mundësi sidomos në zhvillimin e turizmit të gjelbër dhe atij kulturor. Në zhvillimin e turizmit ndikojnë: Situata gjeografike dhe klimaterike e favorshme. Zona malore e rrethit ka hapësira të mëdha e të virgjëra që mund të shërbejnë si zona për shëtitje dhe alpinizëm. Klima mesdhetare, dielli dhe temperaturat e larta mesdhetare janë shumë të favorshme për zhvillimin e këtyre aktiviteteve. Mjedisi natyror i mbrojtur, pasuria historike dhe ndërtimore nga mungesa e mjeteve financiare, të 98 fshatrat që përbëjnë rrethin kanë ruajtur një arkitekturë tradicionale (shtëpi të ultëa prej guri me çati prej pllakash guri) shumë të vlerësuara prej turistëve të huaj. Popullsia mikpritëse është e gatshme për të pritur miq dhe për ti ofruar atyre një pjesë të madhe të produkteve që ata i prodhojnë vetë.
Bredhit i Hotovës
Bredhi i Hotovës gjendet në zonën e Frashërit 25-35 km në verilindje të Përmetit me një sipërfaqe prej 1200 hektarësh. Ky park konsiderohet si kurora e gjelbër, që tërheq menjëherë syrin e vizitorëve. Kushtet klimatike janë të favorshme në zhvillimin e florës dhe faunës. Bimët fillojnë 900 metra mbi nivelin e detit me shkurre mesdhetare përherë të gjelbra dhe dushqe gjetherënës me manaferra të kuqe, dëllinje dhe barrëra të llojeve të ndryshme që i rrethojnë. Turizmi malor, eskursionet dhe kampingjet nuk i mungojnë kurrë këtij parku, jo vetëm nga banorët e Përmetit por nga i gjithë Ballkani e Europa. Në vitin 1996 ky bredh u themelua si park kombëtar.
Bredhi i Petranit
Bredhi i Petranit gjendet ne luginën e sipërme të Vjosës, Petran-Carçovë dhe ka një sipërfaqe prej një hektarë. E veçanta është se bredhat janë rritur dhe zhvilluar në një zonë jashtë aorealit të përhapjes së bredhave.
Ujrat Termale të Bënjës
Këto njihen me emrin banjat termal të Bënjës dhe ndodhen 14 km larg qytetit të Përmetit. Në komunën Petran, gjenden 6 burime në rrëzë të shkëmbinjte masivë, në të dy anët e lumit Lengaricë. Rruga për të shkuar në këto monumente natyrore është nëpërmjet itinerarit automobilisitik Përmet-Petran-Bënjë. Ujrat me bazë sulfurore kanë efekte shumë të larta kuruese nga të cilat 4 burime përdoren
për sëmundje kronike të reumatizmës, një tjetër për sëmundjet e stomakut , dhe i fundit për sëmundjen e lëkurës. Ujrat termale të Bënjës kanë një temperaturë prej 26-32 gr celsius.
Nga: Flora Xhemani

Burimi: Revista Shqip

Search

Translate